לאחר האחדות ביהדות התורה: מפלגת 'נצח' תיסגר

בא-כוח מפלגת 'נצח' ניגש בשעות הצהריים לוועדת הבחירות והודיע על סגירת המפלגה, וזאת לאחר הוראה מפורשת מהגר"ש אויערבך. אך למות זאת, גורמים קיצוניים בפלג הירושלמי אומרים ל"כיכר השבת" כי לא יצביעו ג' כדי למחות על הפגיעה בכבוד הרב אויערבך (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ישעיהו ווין אצל הגר"ש אויערבך (צילום ארכיון: כיכר השבת)

'נצח' נסגרה רשמית: לאחר האחדות ב'יהדות התורה' ופרסום מכתבו של הגאון רבי שמואל אויערבך להצביע ג', מפלגת 'נצח' נסגרת.

בשעה האחרונה (חמישי) הגיע ישעיהו וויין, אחד המועמדים במפלגת המדף של הפלג הירושלמי "נצח" ומי שמשמש בפועל כבא כוח המפלגה לוועדת הבחירות המרכזית בכנסת על מנת להודיע בצורה רשמית על סגירת המפלגה. בוועדה ביקשו כי כל נציגי המפלגה יתייצבו להודעיע על סגירת המפלגה.

ל"כיכר השבת" נודע כי הבוקר קרא הגר"ש אויערבך את וויין אליו לביתו והורה לו מפורשות להודיע על ביטול המפלגה.

ישעיהו ווין עם השופט רובישנטיין, היום (צילום: כיכר השבת)

גורמים בכירים בפלג הירושלמי אומרים כי בעקבות ביקורו אמש של כ"ק האדמו"ר מגור בביתו של הגר"ש אויערבך והעובדה שהושג הסכם עם הסיעה המרכזית וחסידות גור שייצגו את עמדותיהם והשקפותיהם בפרט בעניין גזירות הגיוס הרי שהריצה בנפרד מיותרת וניתן להכריז על אחדות וחבירה למפלגת יהדות התורה המאוחדת.

הגורמים מוסיפים בהערכה כי רק בזכותו של ליצמן הושג הדבר וכי באם הדבר היה תלוי עדיין בתנועת דגל התורה הליטאית הרי שמצב העניינים היה שונה לגמרי. "בסיעה המרכזית עשו צעד אמיץ והביאו את האחדות לציבור החרדי", הם אומרים.

יצויין כי על אף זאת טוענים גורמים קיצוניים בפלג הירושלמי כי הם יסרבו להצביע למפלגה החרדית וזאת בשל הזלזול המתמשך בכבודו של הגר"ש אויערבך.

'מלך שמחל על כבודו אין כבודו מחול', הם מצטטים ומסבירים כי על אף קריאתו המפורשת של מנהיגם הרוחני להצביע ג' הרי שהם לא יעשו זאת וזאת על מנת למחות על הפגיעה בו.

"לא ייתכן שבמשך כמעט שנה זלזלו בנו, זרקו אותנו מהבית שהקמנו ועכשיו לפני הבחירות הם דורשים שנצביע להם", אמרו הגורמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר