ישיבת סיעת 'יהדות התורה'

"חשש מקרע בעם, עדיין לא גובש בלוק חוסם עם ש"ס"

בשעות הצהריים נערכה בירושלים ישיבת סיעה ראשונה של 'יהדות התורה', שזכתה בבחירות האחרונות ב-7 מנדטים. ליצמן הבהיר: עדיין לא גובש בלוק חוסם עם ש"ס, ביחד נהיה בגודל זהה ללפיד. ח"כ פרוש הביע חשש מקרע בעם: "מתפלל שיימצאו ההבנות בין הצדדים". ח"כ מוזס: אסיר עולה יותר מאברך • צפו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |

נכנסים לקואליציה? ביהדות התורה מקווים ומצפים לכך.

בשעות הצהריים התקיימה ישיבת סיעה של מפלגת יהדות התורה - הראשונה מאז הבחירות והניצחון הגדול של הסיעה החרדית שעלתה ל-7 נציגים בכנסת ישראל.

מכל דברי הח"כים השתמע בין במישרין ובין בעקיפין כי הם ישמחו להיות שותפים יחד עם ש"ס בקואליציה כזאת או אחרת בראשות בנימין נתניהו.

ראשון הדוברים היה יו"ר הסיעה ח"כ ישראל אייכלר שפנה לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר לו ש"בבחירות האחרונות למעלה מחצי מליון מצביעי יהדות התורה וש"ס הצהירו כי הם נאמנים לה' ולתורתו ויש להתחשב בציבור הגדול הזה".

לאחריו דיבר ח"כ יעקב ליצמן שאמר כי הגיע הזמן לפרוע את השטר, "הציבור יודע שאנחנו מקיימים את ההתחייבויות שלנו. אין כרגע אף אחד שיודע באמת איפה אוחזים במו"מ, יש אפשרות לבלוק חוסם עם ש"ס למרות שעוד לא גיבשנו אותו. אני שומע כל הזמן שהעם אמר את דברו אבל צריך לזכור שאנחנו המפלגות החרדיות בדיוק בגודל של מפלגתו של יאיר לפיד ואנחנו נמצאים בצמיחה".

ח"כ מאיר פרוש אמר כי הוא מתפלל שיימצאו ההבנות בין כל הצדדים: "אני חושש מאוד מקרע בעם שיתרחש חלילה". אמר פרוש.

אחריו נשא דברים ח"כ מנחם לייזר מוזס שאמר כי הציבור החרדי לא חושש מללכת לכלא או למאסר, "המדינה יודעת כי אסיר עולה יותר מאברך כולל או תלמיד ישיבה", הצהיר מוזס.

לסיום דיבר ח"כ אורי מקלב שסיכם את הצלחת המפלגה בבחירות האחרונות ואמר כי חשוב להמשיך הלאה את הפעילות למען הציבור החרדי.

לדברי מקלב, "העם אמר את דברו פעמיים, פעם אחת כשחצי מיליון איש הצביעו עבור המפלגות החרדיות ואמרו כן לשמירה על התורה. ובפעם השנייה העם אמר את דברו, ולא הצביע למפלגת קדימה שכל עיסוקה היה אנטי לומדי התורה וכאמור, העם אמר להם לא".

"מפלגתו של יאיר לפיד עסקה במערכת הבחירות במצב הכלכלי, יוקר המחיה ובמעמד הביניים, ובשל כך העם נתן להם תמיכתו. סוגיות אלו סבוכות בהחלט וכעת כולם בורחים מעניין זה ועוסקים בנושאים פופוליסטיים של גיוס בני ישיבות" אמר ח"כ מקלב

אנדקוטה מעניינת נרשמה כשבשלב זה הכריז אייכלר על סיום הישיבה, אולם לפתע נזכר כי המפלגה זכתה לשבעה מנדטים וכי ח"כ החדש יעקב אשר נמצא אף הוא בדיון.

אייכלר כיבד את אשר לשאת דברי נעילה כאשר האחרון מדגיש כי בכוונתו להמשיך את העשייה למען הציבור באותה דרך בה פעל בתפקידיו הציבוריים ובפרט בכהונתו כראש עיריית בני ברק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר