בג"צ התערב בפסק של ביה"ד הרבני: "אין לזה אח ורע"

תקדים: בית המשפט הגבוה לצדק הוציא צו ארעי שמבטל זמנית פסק של בית הדין הרבני הגדול הקורא לשחרר סרבן גט ממאסר כל עוד המסורבת לא תמשוך תביעת נזיקין. עובד בבית הדין הרבני ל'הארץ': "אין לזה אח ורע, נכון שהיו ניסיונות בעבר, אבל בג"ץ מעולם לא התערב בדין תורה ובאופן שבו בתי הדין מפרשים את דין התורה, עד יום רביעי האחרון" (חרדים)

יוסף פאר | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: פלאש 90)

פסק של בית הדין הרבני הגדול בוטל זמנית בצו ארעי על ידי בג"צ, לדברי משפטנים הצעד מהווה תקדים להתערבות של בג"צ בפסקי בית הדין הרבני הגדול.

בפסיקת בית הדין הרבני הגדול, בראשו עומד הראשון לציון הגאון רבי שלמה עמאר, הוחלט להמשיך את מאסרו של סרבן גט, רק בתנאי שמסורבת הגט תמשוך תביעת נזיקין שהוגשה נגד הבעל.

על הפסק של בית הדין הרבני היו חתומים גדולי הדיינים המשמשים כחברי הרכב בית הדין הרבני הגדול שבראשות הראשל"צ רבי שלמה עמאר.

לפי הדיווח ב'הארץ', ביום חמישי האחרון היה אמור הבעל להשתחרר, אולם בדיון שנערך בבג"ץ יום לפני זה, ביטל השופט את הפסק באמצעות צו ארעי, הפך את החלטת בית הדין הרבני הגדול, ומנע את שחרורו של סרבן הגט.

יצויין, כי עדיין לא התקבלה החלטה סופית של בג"צ, וכי תגובת בית הדין הרבני לבג"צ לא הושמעה עד כה, בנוסף יתכן, כי בדיונים קרובים יחזור בו בג"צ מהצו הארעי שהוציא, ויאשר את פסק בית הדין הרבני, שמשחרר את סרבן הגט ממאסר כל עוד מסורבת הגט לא תמשוך את תביעת הנזיקין שלה נגד הבעל.

עובד בבית הדין הרבני אמר ל'הארץ': "אין לזה אח ורע, נכון שהיו ניסיונות בעבר, אבל בג"ץ מעולם לא התערב בדין תורה ובאופן שבו בתי הדין מפרשים את דין התורה, עד יום רביעי האחרון"

"ככלל, בית הדין לא רוצה לעשות גט כשהבעל כפוי על ידי משהו או מישהו, אלא אם זה בית הדין עצמו, שכאן ממילא התכוון לכפות עליו גט. זה משפיע על כשרותו של הגט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר