פרסום ראשון

חרדיות מוכרחות לצפות במופעי תועבה בירושלים

בחסות עיריית ירושלים, נאלצות נשים חרדיות המפעילות משפחתונים לצפות בריקודים מעורבים ובמופע שאינו תואם את אורח חייהן. אם אחת מהנשים החרדיות רוצה להמנע מההשתתפות במופע מלא הפריצות, הן לא יכולות לצאת ממנו. שלמה ברסקה, סגן ראש העיר שיגר מכתב בהול: "נדהמתי" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמות אין קשר לנאמר (צילום: מאיר אלפסי)

מידי שנה מוזמנות נשים חרדיות המפעילות משפחתונים ליום פעילות מיוחד, במהלכו הן נאלצות לצפות במופע הכולל ריקודים מעורבים - כך נודע לכיכר השבת.

הבנות המשתתפות בריקוד מגיעות בלבוש שהמילים פרוץ וחשוף ממעיטות בתיאורו. מיותר לציין כי ריקודי התועבה פוגעים ברגשות הנשים החרדיות.

האבסורד הוא, שאם אחת מהנשים החרדיות רוצה להמנע מההשתתפות במופע מלא הפריצות, הן לא יכולות לצאת ממנו, ולכאורה מוכרחות לצפות בו בעל כורחן.

מעדויות שהגיעו לידי כיכר השבת עולה כי הלחץ המופעל עליהן להשאר במופעים הוא מתוחכם - לנשים שבקשו לצאת נאמר על ידי הרכזות שהן חייבות להשתתף. "מי שלא תשתתף ביום הפעילות, ינוקה משכרה יום עבודה ובנוסף תאלץ להשלים בעבודה יום נוסף", נאמר להן.

קשה להבין איך כל זה נעשה בחסות עיריית ירושלים, בראשות ניר ברקת ו- 12 חברי מועצת העיר החרדים.

מחזיק תיק הרווחה בעירייה, שלמה ברסקה שמכהן גם כסגן ראש העיר החרדי, שלח מכתב חריף לראש העיר ניר ברקת בו כתב בין היתר: "נדהמתי לשמוע כי ביום פעילות שנעשה עבור מפעילות משפחתונים מידי שנה, ישנה פעילות אשר איננה תואמת (בלשון המעטה) את אופיו של הציבור החרדי.

"מחר, מתקיימת פעילות כזו למפעילות המשפחתונים, נאמר להם ע"י הרכזות כי הם חייבות להשתתף בכל הפעילות, ומי שאינה תעשה כן, ינקו משכרה את יום העבודה ובנוסף תאלץ להשלים יום זה.

"כפי הידוע לך משפחתונים רבים מופעלים בשכונות החרדיות, ולכן אבקשך לדאוג שהתוכן יותאם לאורח החיים החרדי כפי שדאגו כלפי המגזר הערבי.

"הפרדוקס הגדול יותר הוא, שמזה כמה שעות שאנו מנסים לאתר את האחראית על רכזות המשפחתונים, והן שולחות אותנו לדבר עם המנהלות שבאורח פלא לא יכולות לענות, ומתחמקות באמתלות שונות".

ברסקה הוסיף: "אני רואה את הדברים בחומרה רבה, זהו חוסר התחשבות בציבור מפעילות גדול.

"הואיל והפעילות אמורה להתקיים מחר, אבקשך להורות כי מיד לאחר הפעילות הלימודית – יתאפשר בצורה מכובדת לכל הנשים שאין הפעילות תואמת את אורח חייהם, לעזוב את המקום ולא להשתתף בעל כורחם בפעילות שאינה תואמת".

תגובת עיריית ירושלים לא התקבלה עד כה. 'כיכר השבת' ימשיך ויעקוב.

המכתב ל'ראש העיר של כולם' ניר ברקת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר