זועמים ותוקפים

המפלגות החרדיות: רה"מ נתניהו בוחר להשפיל אותנו

שבועיים לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל את המנדט להקים את הממשלה הבאה, הוא טרם מצא זמן להיפגש עם ראשי המפלגות החרדיות. בשיחה עם "כיכר השבת", תוקפים גורמים ב'יהדות התורה' ובש"ס את נתניהו וטוענים: "הוא מעוניין להשפיל אותם". ויש מי שמאשים את הבלגן בהנהגת ש"ס (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
משפיל את החרדים. נתניהו (צילום ארכיון: פלאש 90)

כמעט שבועיים ימים לאחר שנשיא המדינה שמעון פרס הטיל על ראש המשלה בנימין נתניהו את הרכבת הממשלה, במפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, זועמים וטוענים: נתניהו משפיל אותנו.

בשיחה עם "כיכר השבת", אומרים גורמים בסיעת 'יהדות התורה' כי "ראש הממשלה מדבר על זה שהוא רוצה ממשלה עם החרדים, אבל משום-מה הוא עדיין לא טרח לקבוע פגישה עם נציגי הציבור החרדי".

"אנחנו, ביחד עם ש"ס, 18 מנדטים, אבל כנראה שביבי רוצה לשבור את השותפים הטבעיים שלו", אומרים הגורמים. "כולם מדברים על-כך שנתניהו השפיל את בנט בזה שהוא פגש אותו ימים ארוכים אחרי שנפגש עם יאיר לפיד. אנחנו, מנדט אחד פחות מלפיד ואנחנו השותפים הטבעיים שלו, אבל הוא לא טורח לקבוע פגישה, אולי הוא מנסה לרמוז לנו משהו".

הגורמים ב'יהדות התורה' מוסיפים ואומרים כי "הטענות שנתניהו לא פוגש אותנו בשל העובדה שהוא אינו יכול להיפגש איתנו בלי לפגוש את ש"ס, ובשל מצב ההנהגה המורכב שם, כשאין יו"ר לתנועה זה בלתי אפשרי, יש בה מידה מסויימת של הגיון אבל היא כשלעצמה איננה יכולה להיות סיבה שהוא לא יפגוש את יהדות התורה".

"גם עם יהדות התורה", מציינים הגורמים, נתניהו התרגל לאורך השנים לפעול עם חמישה מנהיגים במשותף, וכך צריך להיות גם עם ש"ס".

גם בתנועת ש"ס, האחות החרדית, נשמעות טענות דומות אך עם זאת הם מגלים יותר הבנה לדילמה בה מצוי ראש הממשלה, ובאותה נשימה מותחים ביקורת חריפה על הצורה בה מתנהלת הנהגת ש"ס.

"יש הבדל גדול בין ש"ס ליהדות התורה", אומרים גורמים בש"ס, "ביהדות התורה לכל אחד יש את הרב שלו ולכן הצבעתו יכולה להיות שונה בהתאם להוראות רבותיו, אבל בש"ס יש רק רב אחד שמחליט וכולם פועלים על פי הוראותיו".

לדברי הגורמים בש"ס, "הבעיה העיקרית שעומדת בפני נתניהו היא טקטיקת ניהול המשא ומתן, אי אפשר להתחייב למישהו אחד משהו ולסגור איתו עניינים, כאשר למחרת מגיע חבר אחר בהנהגה והופך את הקערה על פיה. נתניהו מבין את זה והוא ממתין ככל הנראה להכרעה בש"ס".

"במשא ומתן צריך מישהו שיכול להגיד את המילה האחרונה, שניתן יהיה לסמוך עליו ולהתקדם, כאשר מדברים בשלשה ראשים יש בכך נזקים רבים כאשר הנזק המרכזי הוא שראש הממשלה מנצל את חולשתה של ש"ס על מנת לקנות אותה במחיר נמוך", אומר בכיר בש"ס.

במפלגת הליכוד ביתנו, משיבים לטענות ואומרים כי מתקיימים שיחות שקטות וכי העובדה שנתניהו עדיין לא נפגש עם המפלגות החרדיות באופן רשמי, נוגעת לעובדה כי הוא ממתין לפריצת דרך בנושא השוויון בנטל שתאפשר לו להתקדם להקמת הממשלה.

"ראש הממשלה פועל להגברת השוויון בנטל ומתאמץ למצוא נוסחה שתהיה מקובלת על מרבית הסיעות ובשל כך העיכוב", הם אומרים.

באשר למתרחש בש"ס, אומרים בליכוד כי אין זה נהוג להתערב בענייניהם הפנימיים של מפלגות אחרות אך מאשרים כי קיימת מבוכה למי לפנות וכי היעדר כתובת ברורה בש"ס אכן מקשה על המו"מ.

"בכל מקרה", מעריכים בליכוד כי "כבר בימים הקרובים, ועוד לפני תום 28 הימים שהקציב הנשיא לרה"מ, תהיה פריצת דרך אשר תאפשר הקמתה של ממשלה רחבה ויציבה שתיתן מענה לאתגרים העומדים בפני מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר