התערבות בחינוך החרדי

שופטי בג"ץ: לגבש מתווה למבחני מיצ"ב לחרדים

שופטי בית המשפט העליון הורו למשרד החינוך לגבש בתוך מאה ימים מתווה לעריכת מבחני מיצ"ב בבתי הספר החרדים ולהפעיל סנקציות נגד רשתות החינוך החרדיות במידה ומבחני המיצ"ב לא ייערכו. סגן השר מוזס: "אעלה זאת היום בישיבת הסיעה ולפני מועצת גדולי התורה לקבלת הכרעה" (חרדים)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: פלאש 90)

התערבות בחינוך החרדי: שופטי בית המשפט העליון הורו היום (רביעי) למשרד החינוך לגבש בתוך מאה ימים מתווה לעריכת מבחני מיצ"ב בבתי הספר החרדים.

שופטי בג"ץ אף הורו למשרד החינוך להפעיל סנקציות נגד רשתות החינוך החרדיות במידה ומבחני המיצ"ב לא ייערכו לפי המתווה שיגובש.

ההוראה ניתנה בעקבות עתירה של התנועה הרפורמית נגד 'החינוך העצמאי' ו'מעיין החינוך התורני', שנמנעים מלערוך מבחני מיצ"ב.

נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, הבהיר במהלך הדיון כי על ראשי 'החינוך העצמאי' ו'מעיין החינוך התורני' להתחיל "לקחת את העניינים ברצינות, אחרת יהיו לכך השלכות". גרוניס הוסיף כי אם "לא יחול שינוי לא יהיה מנוס מהפעלת סנקציות".

גלעד קריב מהתנועה הרפורמית, בירך על ההחלטה ואמר כי "בג"ץ שלח מסר ברור למשרד החינוך להפסיק את עצימת העיניים לגבי המתרחש בחינוך החרדי. מסר זה חייב להיתרגם לפעילות משמעותית של הממשלה".

העתירה בנושא הוגשה בשנת 2012, כשנתיים לאחר שמשרד החינוך התחייב לוודא שיתקיימו מבחני מיצ"ב במוסדות החינוך החרדיים. בעתירה נטען כי ב'חינוך העצמאי' הופסקו לחלוטין המבחנים וב'מעיין החינוך התורני' נערכים מבחנים במתכונת מצומצמת.

לפי הדיווח ב'וואלה', נציג 'החינוך העצמאי' אמר במהלך הדיון כי לא מתקיימת הידברות עם משרד החינוך בנושא. נציג 'מעיין החינוך התורני' אמר כי אם יכריחו אותם הרי שהם יקיימו את הבחינות.

עו"ד שוש שמואלי, שיייצגה את משרד החינוך, אמרה כי"עמדת משרד החינוך זה להקפיד על פיקוח. בחינות המיצ"ב מטרתן זה לקבל תמונה של ההתנהלות אצלו, להגדיר את היעדים וזה כלי פיקוח של משרד החינוך".

עו"ד שמואלי הוסיפה ואמרה כי נעשה הרבה מאוד בציבור החרדי, לאחר עשרות שנים שלא היה פיקוח מהותי. לדבריה, המשרד החל להציב דרישות למוסדות, בהם דרישת לימודי הליבה, ומה שנותר הם רק מבחני המיצ"ב, כאשר גם בזה ישנה התקדמות.

מבחני המיצ"ב בוחנים את ידיעות התלמידים במתמטיקה ואנגלית, מקצועות שאינם נלמדים במוסדות החרדיים. ייתכן כי בעקבות הוראת בג"ץ, יחויבו המוסדות ללמד את שני המקצועות.

סגן שר החינוך, ח"כ מנחם אליעזר מוזס, אמר בתגובה כי "עמדת משרד החינוך הייתה שאין מקום לבית המשפט להתערב בנושא. אעלה זאת היום בישיבת הסיעה ולפני מועצת גדולי התורה לקבלת הכרעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר