בעקבות החרם על החרדים

דני דיין במתקפה נגד בנט: הוא גומל רעה תחת טובה

בעקבות החרם נגד המפלגות החרדיות שזוכה לגיבויו, עובר יו"ר 'הבית היהודי' מתקפות מבית ומחוץ. יו"ר מועצת יש"ע בעבר דני דיין במכתב לח"כ מנחם אליעזר מוזס: "גומלים לכם רעה תחת טובה, לא רק עוול יש בהתנהגותם, אלא גם איוולת. אני מתבייש". מוקדם יותר הביעו רבני הציונות הדתית תמיכה בחרם (פוליטי)

יוסף פאר | כיכר השבת |
דני דיין (צילום ארכיון: פלאש 90)

בעקבות החרם נגד החרדים - קרע בהנהגת המתנחלים: יו"ר מועצת יש"ע בעבר תוקף במרומז את נפתלי בנט ומכנה את מעשיו "רעה תחת טובה".

במכתב אותו שלח דיין לח"כ מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה) נכתב: "זכיתי להכיר אותך בכנסת ה-18 בה כיהנת תחילה כיושב ראש סיעת "יהדות התורה" ולאחר מכן כסגן שר החינוך והיית מן הפעילים שבחברי "שדולת ארץ ישראל", בעוד אני משמש כיושב ראש מועצת יש"ע".

"לא אכביר מילים על תכונותיך האישיות, על מאור הפנים שלך וחכמתך. לא זה נושא מכתבי וממילא הן מן המפורסמות. אומר רק שהעיתים בהם שהיתי במחיצתך היו מרגעי הנחת שזימן לי תפקידי".

"אני פונה אליך כי אינני יכול שלא להזכר בימים אלה פעם אחר פעם בתמיכתך הבלתי מסוייגת ומלאת ההתלהבות בכל נושא שקשור בבניינה של ארץ ישראל בכלל, ובחבלי יהודה ושומרון בפרט" כותב דני דיין לח"כ מוזס. "סיירנו יחד לאורכו ולרוחבו של אזור יהודה ושומרון: במערת המכפלה ובקבר יוסף, בהר ברכה ובהר חברון, בשילה ובאיתמר. היית תמיד בין הראשונים להתגייס בתמיכה נלהבת בכל יוזמה לחיזוק ההתיישבות היהודית בחבלי מולדת אלה. גם ח"כים נוספים מסיעתך תרמו רבות לענייני יש"ע".

"אני מתבייש"

בשלב זה של המכתב, עובר דיין ותוקף את החרם נגד החרדים שמובל על ידי הח"כים החדשים יאיר לפיד ומנהיג הימין הקיצוני נפתלי בנט. "לצערי, אני רואה בימים אלה אנשים היודעים היטב את פעלכם - גומלים לך ולסיעתך רעה תחת טובה. לא רק עוול יש בהתנהגותם, אלא גם איוולת".

דיין מדגיש: "אני לא הצבעתי עבור "הבית היהודי" ואינני רשאי לדבר בשם מנהיגיו או בשם מצביעיו. בוודאי שאיני יכול לדבר בשם הציונות הדתית, שאיני נמנה עליה אף שאני בין אוהביה. אינני מתיימר לדבר גם בשם ההתיישבות כולה. רק בשמי שלי אני מבקש לומר לך שאני מתבייש".

כזכור, מוקדם יותר הביעו רבני הציונות הדתית תמיכה מפתיעה בגוש בנט - לפיד, והגדילו לעשות כשכינו אותה "למען עולם התורה". במכתב שזכה אף לחתימתו של הרב דב ליאור נכתב: "בעקבות העדכונים שקיבלנו מכם ועל אף כל ההיסטריה התקשורתית, אנו מחזקים את ידיכם בדרך אשר אתם הולכים למען שמירת עולם התורה וההתיישבות בארץ ישראל, בשיתוף הפעולה עם יאיר לפיד ומפלגת 'יש עתיד".

יצויין, כי המכתב עורר את חמתם של הפוליטיקאים החרדים, בכיר בש"ס אמר ל'כיכר השבת', כי הרבנים הציונית דתיים מונעים משיקולים של כבוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר