קרע בין דתיים לאומיים וחרדים? כבר היינו בסיבוב הזה

בזמן שהפוליטיקאים החרדים טוענים שהציבור החרדי ניצב בפתחו של קרע חסר תקדים מול הציבור הדתי לאומי, מגיע מכתב חריף, שפרסמו גדולי ישראל בשנת 2003, עת החיבור הקודם של 'המזרחי' ומשפחת לפיד. שם מכנים הרבנים את הציונות הדתית כ"תוצאה של שעטנז". "מעורטלים מתורה ויראת השם, זוממים להחריב את היהדות ממש, ארס השנאה נוטף מדיבורם, עלינו להרחיקם ולהתרחק מהם" (חרדים)

יוסף פאר | כיכר השבת |
"עלינו להתרחק מהם", הגרי"ש אלישיב זצוק"ל (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

הקרע הדתי - חרדי הוא תקדימי? היינו שם כבר ב-2003: הפוליטיקאים החרדים טוענים ומזהירים בקדחתנות כי אנו ניצבים כעת בפתחו של קרע שלא היה כמותו מאז ומעולם בין הציבור החרדי והציבור הדתי לאומי.

מסתבר, שזו לא הפעם הראשונה שהציבור החרדי לא אוהב בלשון המעטה את החיבור של הציבור הדתי לאומי עם גורמים אנטי חרדיים.

לפני כעשור, בזמן החיבור הקודם של מנהיגי הדתיים לאומיים עם משפחת לפיד (אז, טומי האב ז"ל) , פרסמו גדולי ישראל בראשות מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל מכתב חריף ביותר נגד החיבור לאויבי הציבור החרדי וכינו את מנהיגי הציבור הדתי לאומי כ"זוממים להחריב את היהדות".

במכתב החריף נכתב: "לאותם מנהיגים הקוראים לעצמם דתיים ושומרי מצוות, שהתחברו לרשעים ייאמר, שמנהיגים אלו הינם "חבר הוא לאיש משחית". ובמיוחד שהרי הראו בריש גלי שגם הם זוממים להחריב את היהדות ממש כפי המפלגות האחרות, וארס השנאה נוטף מדיבורם".

במכתבם, עוקצים הרבנים את החינוך הדתי לאומי, ומכנים אותו "שעטנז": וכבר נלחמו בהם רבותינו נ"ע בתחילת יסודם, בראותם את הנולד מחינוך השעטנז שניסו להטעות ולהכניס ערכים נוספים לתורת ה׳ הטהורה, עד שנשארו עם ערכיהם בלבד מעורטלים מתורה ויראת השם, ועלינו להרחיקם ולהתרחק מהם בתכלית הריחוק".

מכתב הרבנים החריף שפורסם ב-2003 (צילום: כיכר השבת)

המכתב הנדיר, זוכה לחתימות מקשת רחבה של חברי מועצת גדולי התורה דאז, חלקם כבר אינם בין החיים. בין החותמים: הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, הגרמי"ל לפקוביץ זצוק"ל, הגר"נ טולדנו זצוק"ל, הגר"צ מרקוביץ זצוק"ל, הגר"ימ פיינשטיין זצוק"ל, הגרח"פ שיינברג זצוק"ל, ויבדלו לחיים טובים: הגראי"ל שטיינמן, הגרי"ג אדלשטיין, הגר"ח קנייבסקי, הגר"נ קרליץ, הגר"ש אויערבך, הגר"י עדס, והגרמ"צ ברגמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר