הכינוס השנתי של 'לב לאחים'

הגראי"ל שטיינמן: "צריך אמונה, הכל יתגלגל לטובה"

בכינוס השנתי של 'לב לאחים' שנערך הערב, התבטא מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ברמז על הגזירות הצפויות ואמר: "צריך אמונה, בסוף הכל יתגלגל לטובה" (חדשות, חרדים)

(צילום: יהודה פרקוביץ, ישראל כהן)

מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן מתייחס ברמז לגזירות הצפויות, ואומר: "צריך אמונה. רבות מחשבות בלב איש ועצת ה' היא תקום, הכל בסוף יתגלגל לטובה.

אלפים התכנסו הערב באולמי היכלי מלכות בב״ב לכינוס השנתי של ״לב לאחים״ בראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט״א. את בימת הכבוד פיארו ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, הגר״ח קנייבסקי, הגר״ש אוירבך, הגר״נ קרליץ, הגרמ״צ ברגמן, הגר״ג אדלשטיין, הגר״ד סגל, הגרב"ד פוברסקי, ורבנים ואישי ציבור נוספים.

בנאומו שנמשך פרק זמן ארוך יחסית דיבר מרן ראש הישיבה הגראי״ל שטיינמן על הצורך להתחזק באמונה. "גם כשרואים מסביבנו זמנים קשים יש לדעת שהקב״ה מכוון הכל לטובה". הגראי״ל הביא דוגמאות מההיסטוריה היהודית בהם היה נדמה לכאורה כי הכל הולך כנגד רצון ה׳ ולבסוף התברר כי דווקא מעז יצא מתוק ומה שנדמה היה כצרה הפך לפתע לרווחה גדולה.

ראש הישיבה סיפר את סיפורו של יוסף שנזרק לבור ונמכר לעבד על ידי אחיו, על מנת לסכל את חלומו, ובסופו של תהליך דווקא זה גרם לכך שהפך לשליט במצרים, ולהגשמת חלומו.

סיפור נוסף אותו סיפר ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, היה זה של "יוסף מוקיר שבת" לפיו, גוי שפחד לאבד את ממונו, השקיע הכל באבן יקרה ובסופו של דבר, צעד זה גרם שיהודי ימצא אותה ויתעשר. "כך גם בתקופה קשה זו" סיים הרב שטיינמן "כולם יווכחו לראות כי את הכל סיבב ה לטובה".

הגרמ״צ ברגמן הזכיר אף הוא בדרשתו את המצב החמור אליו נקלע הציבור החרדי ואמר כי "קמה ממשלה שרוצה להחריב את עולם התורה" והתשובה לכך הינה הקמת עוד ועוד מקומות תורה, ישיבות וארגוני קרוב רחוקים.

צפו בתיעוד • צילום: יהודה פרקוביץ'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר