המלחמה בש"ס מחלחלת לשטח

'מעריצי אלי ישי' נגד דרעי: "מורד בדעת הרב עובדיה"

הקרע בין ראשי ש"ס זולג לשטח: פעילים בש"ס המזהים עצמם עם ח"כ אלי ישי, הקימו עמוד בפייסבוק בשם "מעריצי אלי ישי", בו הם מטיחים ביקורת אישית וקשה בח"כ אריה דרעי. לדוגמא הם כותבים: "אריה דרעי יצא נגד מרן בריש גלי, אדם שמורד בדעת מרן מתאים להיות יושב ראש התנועה?" (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ישי ומעריצים (צילום: פלאש 90)

המאבקים בש"ס, שעולים וצפים לא פעם בתקופה האחרונה - עוברים לזירה הוירטואלית: ברשת הפייסבוק, הוקם בחודש האחרון עמוד פייסבוק בשם 'מעריצי אלי ישי' בו מטיחים גורמים המזהים עצמם עם מחנה ישי - דברים קשים כנגד ח"כ אריה דרעי.

"מעריצי ישי" לא בוחלים באמצעים, ובהודעות שהם מפרסמים בעמוד, הם אף מטיחים טענות אישיות נגד דרעי כשהם לא בוחלים במילים.

אחת הדוגמאות לביקורת הקשה והאישית המוטחת נגד דרעי שכתבו אנשי ישי: "אריה דרעי אמר, התבטא במספר מקומות בנושא גיוס בני הישיבות - שבחור שלא לומד יילך לצבא, להזכירך אדון דרעי, בנך יענקי עשה צבא ולכן הוא מתנהג ונראה כמו שבבניק שהחליף את מלבושו".

"אבל אני שוב יזכיר לך שלא מזמן ישבנו כבכל שנה וקראנו את הגדה של פסח, ובאגדה קראנו, אני מאמין שגם אתה קראת, שמתחילה עובדי עבודה זרה היה אבותינו במצריים ובני ישראל היו במט' שערי טומאה במצריים והם נגאלו רק בגלל שהם לא שינו את מלבושם ואת שמותם, כלומר אם בחור שלא לומד הוא יילך לצבא הוא יחליף את מלבושו ואת שמו ואז הוא יתחתן עם בחורה לא דתיה וכמובן שילדיו לא ילכו לתת וכמובן הכל על יהיה על גבך" כותבים מעריצי אלי ישי שלא חוסכים בביקורת אישית כלפי משפחתו של דרעי.

השלישייה הכושלת. אטיאס, דרעי וישי (צילום: פלאש 90)

בהודעה נוספת שפרסמו, מטיחים מעריצי ישי בדרעי, שלטענתם, ממשיך להעסיק אנשים שמרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף יצא נגדם: "אריה דרעי יצא נגד מרן בריש גלי, כידוע מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א החרים את יהודה אזרד מראשי התנזים של דרעי, ומרן פסק ואמר שאסור להתקרב לתוך ארבע אמותיו של יהודה אזרד, ואסור לומר לו שלום, ואותו האיש אריה דרעי התחבק עם אזרד למרות פסק של מרן שנידה אותו, לעיני מצלמות ערוץ 10. ועוד, בכתבות שונות הלכו שנייהם יד ביד".

"ולמרות זאת איים אריה דרעי שאם לא יחזירו אותו לתנועת שס הוא יפתח מפלגה לבד והמשיך לאיים ושלח את אנשיו להראות למרן סקרים מוטעים ששס בראשותו תיזכה ל-17 מנדטים ובלעדיו 9 מנדטים ומרן ראה רק את טובת השכבות החלשות ואת טובת ילדי תשבר ואת טובתם של לומדי התורה ואך ורק בגלל זה מרן החזיר את דרעי....אבל ביננו, אדם שמורד בדעת מרן מתאים להיות יושב ראש התנועה?, הרב אלי ישי ניקה את שס במשך 13 שנה מכל השחיתות שהיתה בזמנו של דרעי".

יצוין כי בקרב אנשי דרעי שוללים את הדברים שהובאו נגד יהודה אזרד, ואומרים כי אין בדברים הללו אמת, כאשר בפגישה שהתקיימה בביתו של מרן הרב עובדיה יוסף, הרב הסיר את הנידוי מעל יהודה אזרד. ובנוסף הם מסבירים, אזרד אינו עובד כלל בתנועת ש"ס.

המלחמה בתוך הנהגת ש"ס נמשכת זה מספר חודשים כאשר דרעי וישי דורשים את כתר היו"ר לראשם, עד כה ההחלטה לא התקבלה. ובשטח, כמו בהנהגה נמשכים ההתקוטטויות בן הצדדים מידי יום.

חיוך מזויף. דרעי וישי במוצאי הבחירות (צילום: פלאש 90)

יצוין, כי מקורביו של ח"כ אלי ישי טוענים שאין להם שום שייכות לעמוד הפייסבוק המדובר, והם בעד שלום ונגד המחלוקת, לדבריהם, אדם חיצוני עומד מאחורי עמוד הפייסבוק בכדי לעורר מחלוקות שלא קיימות, כלשונם.

מנגד, אנשי השטח של אריה דרעי טוענים כי אנשיו ומקורביו של ישי הם אלו שעומדים מאחורי עמוד הפייסבוק: "הם מתפעלים את זה ועושים ככל אשר ביכולתם לכתוב שקרים ולבזות את מנהיג התנועה, אבל זה לא יעזור להם, יבוא הרגע שאנחנו נפתח את הפה בתקשורת ואז הם ידעו בדיוק את מקומו של אלי ישי שעשה הכל להכשיל את ש"ס בבחירות, והחריב אותה במשך 13 שנה".

כזכור לפני כשבוע, טענו בכירים בש"ס כי התנועה מתרסקת בשל הקרע בין ראשי התנועה והמאבק על תפקיד היו"ר: "תנועת ש"ס מתפרקת לעיניהם של מקבלי ההחלטות האמיתיים בתנועה ונראה שלהם זה לא אכפת, שאף אחד לא יופתע אם ש"ס תקרוס בבחירות לרשויות המקומיות", הזהיר בכיר בתנועה.

פקיד בכיר בש"ס הוסיף ואמר: "חייבים לקבל החלטה, זה כבר לא סוד שההנהגה המשולשת כשלה ובגדול, האנשים שנמצאים למעלה חייבים לקבל החלטה ולמנות יו"ר לש"ס, ולא אכפת לנו מי זה, דרעי או ישי, העיקר שיהיה ראש אחד, שיהיה מי שיתן הוראות, ולא כמו היום שאתה שומע שלושה קולות שונים ואתה כפקיד צריך להחליט למי להקשיב ואז לחטוף צעקות משני חברי ההנהגה האחרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר