שומרים שבת, לא עולים למירון

אם ספק חילול שבת דוחה תקיעת שופר לגמרי, ודאי שחילול שבת דוחה את העליה למירון ביום אחד. יהודה ארנס קורא לכם להימנע מחילול שבת בשל ל"ג בעומר החל במוצאי שבת (דעה)

יהודה ארנס | כיכר השבת |
ל"ג בעומר במירון (צילום: פלאש 90)

ליבנו תמיד עם הנלחמים למען השבת, כולנו מעדיפים לא לקנות במקומות שמחללים את היום הקדוש, תקציבים לא מבוטלים הולכים על קמפיינים נגד חנויות מחללות שבת, ופתאום בל"ג בעומר אנחנו גורמים לחילול שבת לא קטן.

בשנים הקודמות כאשר ל"ג בעומר חל במוצאי שבת, נגרם חילול שבת המוני ע"י כוחות הביטחון וההצלה. שוטרים וחיילים מכל הארץ הגיעו לאזור מירון בעיצומה של שבת קודש, כדי לשמור על הסדר במקום לפני שהמוני בית ישראל יגיעו להילולת הרשב"י.

חכמנו זכרונם לברכה, ביטלו תקיעת שופר בשבת, מכיון שחששו שיהיו שיוציאו בטעות מרשות לרשות ויחללו את השבת בשוגג, ואילו במירון חילול השבת הוא וודאי ובסדר גודל ענק, ואין פוצה פה ומצפצף.

הנה למשל דברים שאמר לפני מספר שנים מר ישראל לבל, יו"ר ועד מקומי מירון: "מתוקף תפקידי, אני מתמצא היטב בתכניות המבצעיות של המשטרה בל"ג בעומר. בדקתי במדויק עם משטרת ישראל - כדי לדאוג לתנועה סדירה בכל הכבישים העולים למירון, היו השוטרים חייבים להתכנס בעיצומה של שבת קודש, במקומות השונים החל מן השעה 17:30".

כלומר: מאות ואולי אלפי שוטרים חיללו את השבת כדי שאנחנו, החרדים לדבר ה', נוכל להגיע דווקא מוקדם בלילה להדלקות במירון. ועוד לא דיברנו על נהגי ההסעות, ושאר המסייעים לעליה מירונה.

הפתרון היחיד הוא פשוט לדחות את ההילולה ביום אחד או לפחות לא להגיע בלילה למירון, בשנים האחרונות היו ניסיונות של הרגע האחרון מצד כמה וכמה רבנים שלא צלחו, בעיקר בגלל חוסר תיאום בין כל החצרות והפלגים העולים למירון.

נקווה שהשנה יתאחדו כולם מבעוד מועד לכבוד התנא האלוקי רשב"י, במטרה לשמור על שבת קודשינו ויבטלו את העלייה ההמונית במוצש"ק למירון.

אם ספק חילול שבת דוחה תקיעת שופר לגמרי, ודאי שחילול שבת דוחה את העליה למירון ביום אחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר