מתווה שרנסקי

הגר"ח קנייבסקי הזדעזע: אין לעשות כל שינוי בכותל

הניסיון להוביל ולקדם את "מתווה שרנסקי", לעריכת שינויים בכותל המערבי לטובת הרפורמים ו"נשות הכותל", זעזע את מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, שהתבטא בחריפות ואמר כי "הכותל המערבי הינו המקום הקדוש ביותר לעם היהודי וחלילה וחס מלחלל את קדושתו, לא לעשות שינוי" (חדשות,חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ח קנייבסקי (צילום: מאיר אלפסי)

הסערה הגוברת בקרב ציבור שומרי המסורת מפני האפשרות של עריכת שינויים ברחבת שריד בית מקדשנו הכותל המערבי מגיעה גם לביתם של מרנן ורבנן גדולי ישראל.

בשעות הלילה אמש (רביעי) הגיעו אל מעונו של מרן שר התורה הגאון רבי קנייבסקי ברחוב רשב"ם בבני-ברק קבוצה נכבדת של זקני ירושלים המתפללים באופן קבוע מזה עשרות שנים בכותל המערבי מידי יום ביומו.

הקבוצה סיפרו למרן הגר"ח על התוכנית החדשה של יו"ר הסוכנות נתן שרנסקי לחלק את רחבת הכותל לשלושה חלקים כאשר לצד רחבת התפילה הקבועה ועזרת הנשים תוקם בנוסף רחבה בה יתפללו נשים וגברים במעורב גם יחד.

לדברי בני ביתו, הזדעזע הגר"ח קנייבסקי עד עמקי נשמתו ושאל בקול: "בכותל המערבי הם רוצים לעשות זאת?", וכשהשיבו לו שאכן כך הדבר, התבטא מרן שר התורה בחריפות רבה ואמר: "הכותל המערבי הינו המקום הקדוש ביותר לעם היהודי וחלילה וחס מלחלל את קדושתו".

רבי חיים קנייבסקי פסק בנחרצות כי "אסור לעשות כל שינוי ויש לפעול ולעשות הכל בכל המישורים על מנת להשאיר את המצב הקיים בדיוק כפי שהוא עכשיו".

לדברי מקורבי הגר"ח, גם לאחר שהמשלחת יצאה מביתו, המשיך מרן להתבטא כנגד התוכנית ונראה היה בחוש כי הדבר מפריע לו ביותר. "איני זוכר את מרן מזועזע עד כדי כך מזה זמן רב", התבטא אחד ממקורביו.

כזכור, בשל דרישתם של הרפורמים לאפשר לקבוצות הנשים להתפלל בכותל המערבי, יזם שרנסקי מתווה חדש, לפיו רחבת הכותל תחולק לשלושה חלקים שווים, לגברים, נשים ולציבור מעורב.

למרבה הפלא, דווקא רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ', הביע את הסכמתו לעריכת השינויים ואמר כי למרות שזה לא פי השקפת עולמו, "אבל אפשר לחיות עם הפיתרון הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר