תיעוד מיוחד

לימוד משניות וטקס מיוחד: כך זוכרים החיילים החרדים

הטקס שהפך למסורת בחיל האוויר: אירוע זיכרון מיוחד לחיילים המשרתים במסלולים החרדים בחילות האוויר והים., נערך אמש בבנין חיל האוויר בקריה. "ספק אם ישנה עוד אומה שחוותה מספר כה רב של מלחמות ומאבקים ונדרשת להקרבה כזו של טובי בניה למען עצמאותה" אמר אל"מ רפי אוחיון. האירוע נפתח בלימוד משנה לזכר הנופלים (צבא)

יוסף פאר | כיכר השבת |
(צילום: יוסי רוזנבאום, באדיבות ביטאון חיל האוויר)

גם החיילים החרדים זוכרים: אתמול (יום א׳) אחר הצהריים, התכנסו בבניין חיל האוויר שבבסיס הקריה, חיילי תוכנית שילוב החרדים - שח"ר כחול ושח"ר ים, לטקס לציון יום הזיכרון לחללי צה"ל. יצויין, כי הטקס הייעודי בעבור חיילי מסלול השח"ר, במטרה לאפשר גם לחיילים החרדים להשתתף באירועים לציון יום הזיכרון, הפך למסורת בחיל האוויר.

למעלה מ-300 חיילי שח"ר נטלו חלק באירוע שנפתח באמירת "יזכור" ומיד לאחריו נקראה משנה לזכרם של הנופלים.

את הטקס כיבד בנוכחותו ראש חטיבת התכנון והמקורות בחיל האוויר, אל"ם רפי אוחיון, שפתח את דבריו בציטוט מדברי הרמטכ"ל התשיעי של צה"ל, דוד (דדו) אלעזר: "אנחנו עם אשר האנדרטאות שהקים לא היו אף פעם אנדרטאות של ניצחון. על האנדרטאות שלנו כולן חקוקים שמות הנופלים". עוד הוסיף אל״ם אוחיון ואמר כי: "ספק אם ישנה עוד אומה שחוותה מספר כה רב של מלחמות ומאבקים ונדרשת להקרבה כזו של טובי בניה למען עצמאותה".

חיילים חרדים בצה"ל (צילום: באדיבות מדור שילוב חרדים)

בטקס השתתף גם רס"ן שמשון קליין, רב תוכניות שילוב החרדים בצה"ל ובכוחות הביטחון, אשר עלה נרגש לבמה, וסיפר את סיפורם של שני חבריו שנפלו בפעילות איבה במהלך שירותם הצבאי. "כשאני רואה את חיילי השח"ר אני מתמלא גאווה". אמר רס״ן קליין לחיילים. "אתם ההוכחה לאיתנותו של העם היהודי בכל הדורות, בפרט כשאנחנו עדיין תחת השפעתו של יום הזכרון לשואה ולגבורה. עלו והצליחו".

הטקס נחתם בהקראת איגרתו של ראש המטה הכללי, רא"ל בני גנץ, לחיילי צה״ל.

"קורבנם לא היה לשווא" נכתב באיגרת, "הקמנו ארץ תוך מאבק על קיומה, שהישגיה בשישים וחמש שנות קיומה דוגמא ומושא לקנאה".

"אתם אנשינו גאוותינו הגדולה ותקוותינו" נכתב במכתב הרמטכ"ל לחיילים.

צפו בתיעוד, באדיבות ביטאון חיל האוויר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר