ישיבת גבעת שאול סוערת: המצלמות הנסתרות נופצו

בישיבת גבעת שאול בירושלים, סוערות בימים אלו הרוחות, לאחר שלטענת הבחורים, בישיבה הותקנו מצלמות נסתרות כדי לאכוף את התקנון המחמיר שנקבע על-ידי ראשי הישיבה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המצלמות בישיבה, לפני ואחרי (צילומים: כיכר השבת)

ישיבת גבעת שאול בירושלים ידועה כאחת הישיבות המצויינות בעיר ששמה המפואר יצא למרחקים כשתלמידים וצורבים צעירים מכל רחבי הארץ מתדפקים על דלתותיה ומבקשים ללמוד בהיכלה.

בהנהלת הישיבה מכהנים שניים מחשובי התלמידי חכמים ואישי חינוך ובהם ראש הישיבה הרב אליקים פשקס והמשגיח הרב יהודה מנדלסון.

אלא שבשנים האחרונות בשל קשיים חינוכיים מסויימים ותחלופת הבחורים נוצר מצב בו התמודדה הנהלת הישיבה עם התנהגות בעייתית של תלמידים מסויימים שסירבו לקבל על עצמם כללי התנהגות של בני תורה ואת דרכם החינוכית של ראשי הישיבה.

לפני שנה הצטרף לצוות הישיבה ראש ישיבה חדש הגאון רבי יעקב אפרים ליוואוויץ והלה החליט יחד המשגיח הוותיק יותר הרב יהודה מנדלסון "לקחת את העניינים לידיים" ולהחזיר את המשמעת לישיבה ולתקן את הטעון תיקון.

בעקבות כך נשלח לאחרונה לבתי הורי התלמידים תקנון חדש ובו רשימת זמרים שרק אותם מותר להזמין לחתונות ובנוסף הוראה גורפת כי אין להכניס בחדרים עיתונים ואביזרי בישול, כמו גם הקפדה על לבוש מכובד כיאות לבן ישיבה.

אלא שמתברר כי בשלב מסויים החל להתפתח עימות של ממש בין חלק מהבחורים להנהלת הישיבה וזאת על רקע חילוקי דעות בין הצדדים. לטענת הבחורים, הנהלת הישיבה לא הסתפקה בתקנון "הדרקוני" כהגדרתם והתערבה באופן שאינו הגון בחיי הבחורים כשהיא פולשת לפרטיותם.

על פי גירסתם של הבחורים ששוחחו עם "כיכר השבת", בכדי לאכוף את התקנות החדשות החליטו בהנהלת הישיבה להתקין מצלמות אבטחה ברחבי הישיבה ולשם כך הוזמנה חברה מיוחדת שהתקינה מצלמות ברחבי הישיבה.

הבחורים הזועמים שכעסו עד מאוד הבהירו להנהלה כי הם מסרבים לקבל את הצבת המצלמות וכי הם רואים בהצבתם חציית קו אדום כלפי תלמידי הישיבה, ואכן, בערב שלמחרת פרצו מספר צעירים כשהם רעולי פנים אל בניין הישיבה ונפצו את המצלמות לרסיסים.

בהנהלת הישיבה נבהלו ולקחו צעד אחורה כשהם מפרסמים מכתב לבחורים בו נטען כי המצלמות הוצבו לצרכי אבטחה בלבד ולא חלילה למעקב אחר מעשיהם של תלמידי הישיבה.

אלא שעדיין הרוחות המשיכו לסעור כשלטענת הבחורים הם מצאו בסוף השבוע האחרון שתי מצלמות נסתרות שהוחבאו לדבריהם בתוך נורות פלורסנט כשבתגובה שברו וניתצו אותם כליל.

בעקבות כך הבינו שני הצדדים כי הסכסוך עבר את הגבול וראשי הישיבה כינסו את כל בחורי הקיבוץ והודיעו חד משמעית כי מהיום והלאה לא יותקנו יותר מצלמות אבטחה וזאת לאור רגישות הבחורים אך מנגד דרשו מהמתפרעים התנצלות בכתב והבטחה כי לא ישובו לסורם.

ניסיונות "כיכר השבת" לקבל את תגובת הנהלת הישיבה, עלו עד כה בתוהו. לכשתתקבל תגובתם, נשמחה לפרסמה לאלתר.

המצלמות הנסתרות
הפלורוסנט המנופץ

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר