החקירה נגד רבה של חיפה

המשטרה תמליץ: להעמיד לדין את הרב שלמה שלוש

הושלמה החקירה נגד הגאון הרב שלמה שלוש, המשטרה הודיעה כי הצליחה להשיג תשתית ראייתית נגד הרב, החשוד בשימוש פסול בסמכותו, ובעבירות נוספות. ממצאי החקירה יועברו לפרקליטות צפון, שם יחליטו האם להגיש כתב אישום נגד הרב שלוש שמכהן עד היום כרבה של חיפה (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
יעמוד לדין? הרב שלוש (צילום: מאיר אלפסי)

הושלמה החקירה נגד רבה של חיפה הגאון הרב שלמה שלוש. המשטרה הודיעה: ישנה תשתית ראייתית כלפי הרב שלוש בביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, שימוש לרעה בכוח המשרה ועבירות על חוק איסור הונאה בכשרות.

בימים האחרונים הושלמה חקירת המשטרה ביחדת להב 443 (יאח"ה) במשטרה, כנגד הרב שלמה שלוש, המשמש כרבה של חיפה וראב"ד בצפון.

מחקירת המשטרה עולה, כי על פי החשד הרב שלוש העניק תעודות כשרות שלא כדין למפעלים שהיו באותה עת תורמים משמעותיים לעמותת 'מורשה' בראשה עמד הרב שלוש.

בנוסף עולה על פי החשד, כי הרב שלוש עשה שימוש פסול בסמכותו, על מנת לכפות מינוי מקורבים למשרות בבתי עסק עליהם פיקח.

עוד חושדת המשטרה כי הרב שלוש היה מעורב עם מקורביו, בניסיון לסחוט עובד במועצה הדתית בחיפה, במסגרת מאבקי הכוחות בין המועצה הדתית לבינו.

חקירת המשטרה החלה בשנת 2010, בעקבות תלונת 'המרכז לפלורליזם יהודי', בהסתמך על דו"ח מבקר המדינה דאז מיכה לינדשטראוס לשנת 2008. וכן תחקיר העיתון 'ידיעות אחרונות'.

באמצע שנת 2012 אישר היועץ המשפטי לממשלה לחקור תחת אזהרה את הרב שלוש, וזאת לאחר שהיועץ המשפטי בחן את החומר שהוצג בפניו נגד הרב שלשו.

ר' אגף חקירות ומודיעין ניצב יואב סגלוביץ אימץ את המלצות ראש להב, וראש יאח"ה וצוות החקירה, לפיהם נמצאה תשתית ראייתית כלפי הרב שלוש בביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, שימוש לרעה בכוח המשרה ועבירות על חוק איסור הונאה בכשרות.

ממצאי החקירה יועברו לפרקליטות צפון, שם יחליטו האם להגיש כתב אישום נגד הרב.

עו"ד תמי אולמן, המייצגת את הרב בפרשה, אמרה הודעת המשטרה על המלצותיה להעמידו לדין, הינו חריגה מזמכויותיה של המשטרה: "כבודה של היחידה במקומה מונח, אך לא הם אלה שאמורים להחליט על העמדת זה או אחר לדין. מי שאמון על ההחלטה היא פרקליטות המחוז. לגופו של עניין, אני סבורה שהחקירה הייתה רשלנית. מי שנסחט בכל הפרשה היה הרב שלוש עצמו. מדובר בקבוצה פוליטית שמנסה להזיז את כבוד הרב מכסאו, ומשתמשת באמצעים פסולים כהגשת תלונות כזב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר