קמפיין החרד"קים: המטרה מקדשת את האמצעים

בקמפיין נגד החרד"קים המטרה מקדשת את האמצעים. בקרב על החינוך והתורה אפשר על הדרך להרוס את חינוך הילדים, ללמדם מושגים כמו "התאבדות" ולצייר את החיילים החרדים כהורסי החומות, אך אפשר גם אחרת - להראות אברך נחמד עם ספר ביד וילדים צועקים "אשרי מי שעמלו בתורה" (דעה)

יהודה ארנס | כיכר השבת |
מתאבדים: מודעת קמפיין החרד"קים (צילום: כיכר השבת)

כולנו נתקלנו בקמפיין החרד"קים (חרדים קלי דעת), קמפיין אנונימי שאפילו הזרוע הצבאית של החמאס מסרבת לקחת עליו אחריות.

מטרת הקמפיין אולי חיובית, להרבות לומדי תורה בעם ישראל. אבל הדרך מבישה. זהו קמפיין אנטי חינוכי ממדרגה ראשונה. ולהלן שתי דוגמאות קטנות שנתקלתי בהם לאחרונה.

יש לי ידיד שבמהלך שירותו הצבאי חזר בתשובה, מאז הוא מגיע מידי פעם לשעורי תורה בבני ברק. שבוע שעבר בדרכו לתפילת ערבית, הוא עבר ליד חבורת ילדים עליזה, כשראו אותו התחילו בקריאות רמות "תראו הנה חרדק! "

הוא התבזה באמצע הרחוב מול העוברים ושבים שלא השתיקו את החצופים הקטנים. אנחנו מחנכים את ילדינו להקדים שלום לכל אדם לכבד את הזולת ופתאום מגיעה קבוצה אנונימית ומקלקלת חינוך של שנים. פתאום ביזוי יהודי נהפך להיות מצווה קדושה.

"אבא מה זה מתאבדים?"

בני בן השבע הגיע היום מהחידר נסער כולו, "אבא מה זה מתאבדים?" הוא שאל, "מה זה מה? מאיפה שמעת על המילה המוזרה הזאת?" שאלתי בפליאה. "לא שמעתי קראתי במודעה ליד החיידר".

ירדתי איתו לכיוון החידר, לא מאמין שבבני ברק יהיו מודעות כאלה, ולצערי התבדיתי הילד צדק.

הילדים צועקים הצילו: מודעת החרד"קים (צילום: כיכר השבת)

היתה שם מודעה ענקית עם כותרת "מתאבדים על הפרנסה" הייתי בהלם! העיתונות החילונית כמעט לא מדברת על התאבדויות התקשורת החרדית בכלל לא עוסקת במוות לא טבעי אנחנו שומרים על ילדינו שלא ידעו על מושגים שכאלה ופתאום הכל מרוח על לוחות המודעות בעיר התורה והחסידות.

אז אני לא יודע מי עומד מאחורי הקמפיין המבזה, יש להם כנראה סיבה טובה מדוע הם לא חותמים עליו. יכול להיות שכוונתם לשם שמים, אבל הדרך בעיתית ללא ספק.

מי שמפרסם קמפיין מאויר וצבעוני אמור לקחת בחשבון שהמושפעים המרכזיים יהיו ילדים, ולכן עליו לדאוג לתוכן ראוי וחינוכי. מה גם שמסע פרסום משמיץ מגיע בדרך כלל כשאין אפשרות הסברתית ראויה והרי בענין הגיוס מסע הסברתי מוצלח יפעל טוב הרבה יותר מזלזול גס במיוחד היום כשהציבור החרדי מאוחד הרבה יותר מול מתקפות חסרות תקדים מבחוץ, קל הרבה יותר לשכנע בפנים בסכנות הצבא ונחיצות לימוד התורה.

היה ראוי ומועיל הרבה יותר אם בציור, במקום חייל מגודל שהורס את החומה וילדים צועקים 'הצילו',היה מופיע אברך נחמד עם ספר ביד, וילדים צועקים "אשרי מי שעמלו בתורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר