יוזמה דתית לאומית: להדיר מבתי הכנסת סידורים ללא תפילה לשלום חיילי צה"ל

חיים רבינוביץ', אדם העומד בראש גוף הנקרא המטה היהודי לאומי, קורא שלא להכניס לבתי הכנסת הדתיים לאומיים סידורים חרדיים בהם לא נמצאת תפילה לשלום המדינה. לדבריו: "מדוע אנחנו צריכים לפרנס את מי שאינו מוכן להכניס לסידורו, את התפילה לשלום חיילי ישראל?" (חדשות)

יוסף פאר | כיכר השבת |
סידור (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

לאחר הדרת החרדים מהממשלה, יוזמה חדשה קוראת להדיר גם 'סידורים חרדים' בהם לא נמצאת תפילה לשלום חיילי צה"ל, מבתי כנסת דתיים לאומיים.

מי שעומד מאחורי היוזמה הוא אדם בשם חיים יואבי רבינוביץ' העומד בראש גוף הנקרא "המטה היהודי לאומי", במכתב ש]רסם קורא רבינוביץ' לא להכניס לבתי הכנסת סידורים שאינם מכילים תפילה לשלום המדינה ולשלום חיילי צה"ל.

"מבדיקה מדגמית שערכתי, התברר לי כי רוב הסידורים הנמצאים בבתי הכנסת של הציונות הדתית ושל עדות המזרח, לא כוללים את התפילה לשלום המדינה, ואת התפילה לשלומם של חיילי צה"ל. הגבאים אמרו לי, כי כל הסידורים נתרמו ע"י נדבנים, והם רוכשים את הסידורים של החרדים שהם זולים בהרבה, מהסידורים שכוללים את התפילות לשלום המדינה וצה"ל" כתב במכתב שפרסם.

בערוץ 7 צוטט רבינוביץ' כאומר: "אני קורא לכל הציבור הדתי לאומי, והציבור החילוני שמבקר בבתי הכנסת, אל תתנו להכניס לבתי הכנסת שלכם, סידורים ללא תפילה לשלום בנינו שמחרפים נפשם להגן על העם והארץ".

"אני פונה להנהלת בתי הכנסת לקבל החלטה רשמית מפורשת, שתמנע הכנסת סידורים שכאלה" אמר רבינוביץ'. "אנחנו חייבים לעשות את המינימום הזה לחיילי היחידות הלוחמות. מדוע אנחנו צריכים לפרנס את מי שאינו מוכן להכניס לסידורו, את התפילה לשלום חיילי ישראל?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר