משבר בועדת פרי: יעלון מתנגד לקביעת "מכסות"

משבר בועדת פרי לגיוס בני הישיבות, לאחר ששר הביטחון משה יעלון הביע התנגדות לקביעת "מכסות" למספר התלמידים שיקבלו פטור משירות כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני. השרה לבנת הציעה לערוך הגרלה. משבר נוסף הוא הרצון של יעקב פרי להחיל את המתווה בעוד שלוש שנים, ולא בעוד ארבע שנים כפי שסוכם (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מגן על החרדים. יעלון (צילום: פלאש 90)

המחלקות על המכסות: במהלך דיוני ועדת פרי המגבשת את החוק לגיוס בני הישיבות פרצה בשבוע שעבר במחלוקת סביב שאלת המכסות לבחורי הישיבות.

לפי הדיווח ב'מעריב', נציגי מפלגת 'הליכוד', ובראשם שר הביטחון משה יעלון, הביעו התנגדות לקביעת המכסות כפי שסוכם בהסכמים הקואליציוניים מול 'יש עתיד'.

חברי הוועדה דנו בשאלה מי יקבע מדי שנה את זהות 1,800 התלמידים שיוגדרו כ'מתמידים' ויקבלו פטור משירות צבאי. ההצעה שהועלתה הייתה שיוקם גוף שיורכב מנציגי משרד הביטחון ומשרד החינוך ונציגים של ועד ראשי הישיבות, שיקבע עד חודש מארס מדי שנה מי יקבלו את הפטור.

במהלך הידיון, טען נציג צה"ל, תא"ל גדי אגמון כי "אין סיכוי שוועד ראשי הישיבות החרדיות יסכים לקחת חלק בגוף המחליט, ועל פי מה יחליטו?".

ההצעה המקורית שאולי מוכיחה את חוסר הרצינות של הדיוני הוועדה הועלתה על-ידי שרת התרבות לימור לבנת, שהציעה לקיים הגרלה כדי לבחור את 1,800 המתמידים.

מי שהפתיע היה שר הביטחון משה יעלון שהודיע כי הוא מתנגד לכל הנושא של מכסות הפטור, זאת למרות ההסכם הקואליציוני שנחתם בין הליכוד ל'יש עתיד'.

לדברי שר הביטחון, "כבר היום רואים יותר חיילים חרדים. אסור לנו להתעלם מזה. צריך לתת לתהליך הטבעי להסתיים, קביעת מכסות רק תגרום למגזר להתכנס ולהתגונן. ההמלצה שלי היא להשאיר את עניין המכסות פתוח, ולבדוק בעוד חמש שנים מה קורה. צריך ללוות את הנושא בתמריצים: מי שמשרת בצה"ל מתוגמל יותר משירות אזרחי, המתוגמל יותר מבן ישיבה".

יו"ר הועדה יעקב פרי כעס על-כך ואמר: "אנחנו מרוקנים מתוכן את כל החוק, לא ייתכן שנצא לדרך ונתקדם ללא מספר של מכסות ומבלי להחליט מי מניף את הגרזן וקובע מי מקבל את הפטור".

יעלון שב וטען כי לדעתו במרכז החוק צריך לעמוד נושא התמריצים ולא המכסות והאכיפה. לבנת הצטרפה לדבריו והציעה לוותר על המונח "מכסה".

מלבד נושא המכסות, מתברר כי גם ביש עתיד יש מי שמבקש לפתוח את ההסכמים הקואליציוניים. יו"ר הוועדה יעקב פרי ביקש לקצר את זמן החלת המתווה החדש לשלוש שנים, ולא ארבע שנים כפי שסוכם.

בליכוד טענו בתגובה כי הרצון של יש עתיד להקדים את החלת המתווה בשנה הוא כדי שהוא יחל כבר בתקופת הממשלה הנוכחית, כך שיוכלו להגיע לבחירות הבאות עם הישג פוליטי.

שר הביטחון יעלון טען מנגד כי לפי עמדתו המתנגדת למכסות, אין צורך בקביעת תקופת מעבר, מאחר וזו תיקבע מעצמה בשטח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר