דרמה ברחוב הקבלן 45

נס: הבוקר נכשל ניסיון לפגוע בחיי הרב עובדיה

דרמה הבוקר (חמישי) בבית-מדרשו של מרן הרב עובדיה יוסף, כאשר גבר כבן 30 התפרץ לבית הכנסת, השתולל וניסה לפגוע ברב. בתום מאבק ארוך הצליחו המתפללים להשתלט עליו. לאחר התפילה ביקש הרב מהמתפללים שלא לפגוע באיש. "מסכן האיש, תעזרו לו, תבדקו מה הוא צריך", ביקש הרב • חשיפה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מרן הגר"ע יוסף בתפילת שחרית (צילום: כיכר השבת)

דרמה בבית מדרשו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף: מתפלל שהגיע הבוקר (חמישי) לבית המדרש המתין לכניסתו של הרב, כשהרב נכנס הוא ניסה להתקרב אליו ולפגוע בו, כך נודע ל"כיכר השבת".

הסיפור התמוה החל בשעת לילה מאוחרת, כאשר גבר בשנות ה-30 לחייו הגיע לרחוב הקבלן בשכונת הר נוף בירושלים והחל להשתולל. כאשר מספר שכנים פנו אליו והתעניינו את מי הוא מחפש, השיב: "את הבית של עובדיה יוסף".

השכנים שהבינו שמשהו מוזר קורה לא הסכימו להשיב לו, ואותו אדם החל להיכנס לבניינים ברחוב הקבלן בכדי למצוא את מעונו של פוסק הדור.

הבוקר, בשעה 06:55 הגיע האדם, שטרם ברור מי -הוא, לפתח בית-מדרשו של מרן הגר"ע ונעמד בכניסה כשהוא מבקש להיכנס לחדרו של הרב.

כשהוא הבחין שהמתפללים לא נענו לבקשתו הוא נכנס לתוך בית המדרש והמתין לבואו של פוסק הדור. כשהרב נכנס הוא החל להתקרב אליו ולצעוק כשבידיו ספרים אותם הוא ניסה להשליך על ראשו של מרן הרב עובדיה יוסף.

יו"ר ש"ס אריה דרעי נכח במקום והבין שמתחוללת דרמה סביב מנהיגה הרוחני של התנועה, ואמר למתפללים שאסור לתת לו להתקרב לרב.

יו"ר ארגון "קול הנער" הרב אשר עידן שהיה נוכח בבית-המדרש ניסה לדבר עם אותו אדם בצורה יפה ולהוציאו מבית המדרש אך לא הצליח ואז פרצה המהומה.

המתפללים שניסו להיאבק איתו חטפו ממנו אגרופים, את אחד המתפללים שניסה לבקש ממנו לצאת הוא דחף על מחיצת עזרת הנשים שנפלה על המתפללות ואלו נמלטו מבית המדרש.

במקום התפתחה מהומה גדולה וכוחות משטרה הוזעקו למקום. בינתיים מספר מתפללים התנפלו עליו והצליחו להשיג עליו שליטה ולהוציאו בכוח משטח בית המדרש. משהבין כי המשטרה עושה את דרכה למקום, נמלט.

המשטרה, שלטענת התושבים הגיע באיחור, נכנסה לבית המדרש ובדקה כי לרב שלום ויצאה לחיפוש אחר האיש שאיים על חייו של מרן פוסק הדור.

ל"כיכר השבת" נודע כי לאחר התפילה נכנסו אותם אנשים שהשתלטו על האיש לקבל את ברכת מרן הגר"ע יוסף. הרב בירך אותם וביקש כי לא יפגעו בו לרעה. "מסכן האיש, תעזרו לו, תבדקו מה הוא צריך", הוסיף הרב.

הרב שלמה, אחד המתפללים הקבועים בבית-המדרש סיפר ל'כיכר השבת': "הוא הגיע בתחילת התפילה לכניסה לבית כנסת וביקש שיכניסו אותו לרב, אנחנו הבנו מהר שהוא איש תימהוני, אבל ברגע שהרב נכנס לבית כנסת הוא בא לקפוץ לעברו כשבידיו יש ספר זוהר גדול וסידור של חזנים וניסה לזרוק את זה על הרב, ניסינו להשתלט עליו אבל הוא היה איש עם הרבה כוח והצליח להדוף את כולם".

"הזמנו משטרה שהגיע אחרי 35 דקות, בינתיים הוא הצליח להרביץ לכמה מתפללים, כל הנשים שהיו בבית כנסת ברחו מפחד, זה נס שהוא לא הצליח לפגוע במרן רבינו עובדיה יוסף", מספר המתפלל.

"כנראה שהוא ברח מבית חולים לחולי נפש, אבל זה לא מוריד מחומרת האירוע, הוא יכול לבוא שוב ולנסות לפגוע בגדול הדור, ומאז הרצח של בבא אלעזר זצוק"ל אנחנו לא לוקחים שום סיכון", הוא מוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר