'הדיל' בבחירות לרבנות נכשל?

ברגע האחרון: הצעת חוק 'עמאר - אריאל' נמשכה

ברגע האחרון 'הבית היהודי' משכו את הצעת החוק שנועדה לאפשר את התמודדותם של הרבנים שלמה עמאר ויעקב אריאל לרבנים הראשיים לישראל וזאת בשל הסיכויים הקלושים של החוק לעבור בועדת השרים לחקיקה. בשיחה עם "כיכר השבת" מצהיר ח"כ זבולון כלפא: "אנחנו לא תומכים ברב דוד סתיו" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרבנים עמאר ואריאל (צילום: פלאש 90)

דיל 'עמאר אריאל' נפל: ח"כ זבולון כלפא, ממפלגת 'הבית היהודי', משך בשעה האחרונה (ראשון) את הצעת החוק שיזם כדי לקדם את דיל הרבנים 'עמאר אריאל' בבחירות לרבנות הראשית.

הצעת נחוק שהגיש נועדה לאפשר את התמודדותו של רהב שלמה משה עמאר לכהונה שנייה ואת התמודדותו של הרב יעקב אריאל לתפקיד הרב הראשי האשכנזי למרות שחצה את גיל 70.

לדברי גורמים ב'הבית היהודי' הסיבה שכלפא משך את החוק מוועדת השרים לענייני חקיקה, היא לאחר שהבינו כי סיכוייו של החוק לעבור בוועדה קלושים בשל התנגדות השרים.

בנוסף, ב'בית היהודי' מאשימים כי בסיעת הליכוד פעלו כדי להעביר רק את 'חוק עמאר' ולהכשיל את 'חוק אריאל' וזאת בניגוד להסכם הקואליציוני בין הסיעות.

הצעת החוק שנמשכה גובשה על-פי המתווה של הרב חיים דרוקמן, מרבני הציונות הדתית, שבמידה והייתה עוברת הרי שדיל עמאר אריאל היה יוצא לפועל כאשר ש"ס והבית היהודי היו תומכים ברבנים שלמה משה עמאר ויעקב אריאל לתפקיד הרבנים הראשיים לישראל.

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר ח"כ זבולון כלפא כי לא מדובר בחוק בשביל דיל כזה או אחר. "זה לא דיל, זה לא חוק עמאר אריאל, זה חוק שבא בכדי לבחור את הרבנים בהתאם לכישורים", אומר כלפא.

לדברי כלפא, בבית היהודי יעשו הערכת מצב כיצד להמשיך לפעול בנושא. "אנחנו נעשה הערכת מצב נוספת ונטפל בעניין ונוביל את זה בימים הקרובים על תיקונם", אומר כלפא.

בסיום השיחה מוסיף ח"כ כלפא כי הם נמצאים בקשר עם כמה מפלגות בין היתר גם עם ש"ס, ומבהיר כי "אנחנו לא תומכים ברב דוד סתיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר