משבר חוק הגיוס

יעלון: משתלחים בחרדים ומאיימים בהשלכתם לכלא

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון מזהיר הבוקר (שלישי) בשיחה עם כתבים כי ההשתלחות בחרדים תמנע את השתלבותם. "ברגע שמשתלחים באוכלוסייה ומאיימים עליה שתלך לכלא, ההשתלבות שלה לא תקרה", אמר יעלון והוסיף כי להערכתו הנוסח הסופי של הצעת החוק לגיוס החרדים ישתנה (חדשות, חרדים)

ב. ניסני | כיכר השבת |
השר משה יעלון (צילום: פלאש 90)

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון מזהיר הבוקר (שלישי) כי השתלבות החרדים לא תצא אל הפועל בשל ההשתלחות נגדם והאיומים בהשלכתם לכלא.

השר יעלון השתתף הבוקר בישיבת הערכת מצב בבסיס פיקוד העורף ברמלה ובשיחה עם כתבים הזהיר כי "ברגע שמשתלחים באוכלוסייה ומאיימים עליה שתלך לכלא, ההשתלבות שלה לא תקרה".

יעלון התייחס למשבר הפוליטי שהתפתח בעקבות הצעת החוק הגיוס וסעיף הסנקציות הפליליות ואמר כי "התפתח ויכוח פוליטי שאני מאמין שנגבור עליו ואני מאמין שהנוסח הסופי ישתנה כי הנוסח הראשון לא מקובל עליי. במהות הגענו להסכמה כדי שנוכל לגייס חרדים ולשלב ערבים".

על-כך ששירות תלמידי ישיבות ההסדר לא הוארך לשנתיים כפי המלצת הצבא אלא ל-17 חודשים בלבד, אמר שר הביטחון כי "סבוכות הן דרכי הפוליטיקה. אישרתי קיצור שירות לחיילי צה"ל ל-32 חודשים החל מ-2015 והפער ימולא מתקציב ומהארכת שירות לחיילות. חשבנו שניתן גם לעשות זאת על ידי הארכת שירות לגרעיני נח"ל ולישיבות ההסדר אבל ההסכמים הקואליציוניים לא מאפשרים זאת".

בדבריו, התייחס יעלון למשלוח טילי ה-S300 להגנה אווירית, מרוסיה לסוריה, ואמר כי "הדבר מהווה איום ואני יכול להעיד שאין האצה בעסקה. המשלוחים עדיין לא יצאו. נקווה שהם לא ייצאו ואם הם ייצאו נדע איך לפעול".

"פיקוד העורף הפיק לקחים רבים מהשנים האחרונות ונותן מענה לאוכלוסייה כדי להתמודד עם אירועים מלחמתיים. אויבינו בחרו בשנים האחרונות להתחמש בטילים וברקטות, עמדנו במבחנים ולצערי נעמוד במבחנים נוספים", הוסיף יעלון.

שר הביטחון התייחס לתרגיל העורף המדמה נפילת טילים מסוריה, לבנון ורצועת עזה ואמר כי "תקיפה כימית מצד סוריה היא לא בהערכת המודיעין שלנו כי המשטר הסורי מתייחס לישראל אחרת מאשר הוא מתייחס למורדים. מאיתנו המשטר הסורי מורתע ומאזרחיו לא".

יעלון התייחס לקיצות בתקציב הביטחון ואמר כי "יש קיצוץ וצריך לעמוד בו. אלו משמעויות שמתבהרות לציבור. בדיון על התקציב היה ברור שאנו עומדים בפני שנה וחצי קשות מבחינה תקציבית ונצטרך לקחת על עצמנו השתתפות בנטל הכלכלי. יהיו פחות קריאות למילואים, פחות אימונים למילואימניקים, ויותר תעסוקות מבצעיות לסדירים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר