הגרמ"צ ברגמן: "תורת המזרחי העלתה ריקבון"

ראש ישיבת רשב"י, הגאון רבי מאיר צבי ברגמן, יוצא במתקפה חריפה נגד רבני הציונות הדתית שאינם מוחים מול הצעדים כנגד עולם התורה: "תורתם העלתה ריקבון" התבטא הרב ברגמן בשיחה שמסר (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב מאיר צבי ברגמן (צילום: דובי קורן)

על רקע המתח הגואה בין הציבור החרדי לאנשי הציונות הדתית, והעובדה כי חברי הכנסת של המפלגה הדתית לאומית "הבית היהודי" שותפים לרדיפת התורה ולגזירות הקשות הגורמות לפגיעה במעמדם של בני הישיבות הקדושות, נשא במהלך הימים האחרונים הגאון הגדול רבי מאיר צבי ברגמן, חתנו של מרן הגרא"מ שך זצ"ל, דברים חריפים כנגד רבני המזרחי, ואמר כי "תורתם העלתה ריקבון".

במסגרת 'ועד מיוחד' לאברכים שמסר בסוף השבוע האחרון במעונו, אמר הרב ברגמן: "איך אין בהם אף רב שיפתח את פיו ויזעק על רדיפת התורה ולומדיה שנעשית בשמם על ידי שלוחיהם, הרי הם הולכים ממש נגד התורה".

בראשית דבריו, עורר הגרמ"צ ברגמן את האברכים לנושא חשיבות הלימוד מתוך יראת שמיים, ואמר כי "תורה הנלמדת ללא יראה אין לה תקנה ומוטב שלא נלמדה".

"מבואר בגמרא שתורה כזו היא לא רק שאינה מועלת אלא אף מזיקה, אמר הרב ברגמן, "שהרי ללא החיטים לא היו תולעים אבל כשיש חיטים יש תולעים, וא"כ תורה ללא יראה היא כמו חיטים מתולעים. בהמשך שוחח ארוכות על המצב הקשה אליו נקלע עולם התורה והגזירות החמורות העומדות לפתחו כשבין היתר הוא תוקף בחריפות את רבני הציונות הדתית".

"אנשי המזרחי עשו להם שיטה של לקרב ולקרב את הסרים מן הדרך, אבל לא נתנו אל ליבם הכיצד נתקלקלו ביראת ד', הרי יש שם אנשים שסוף סוף לומדים תורה, ולא יעלה על הדעת להבין איך יתכן שכולם נאלמו דומיה, עד היכן הדברים מגיעים שאין בהם אפילו רב או ראש ישיבה אחד שיפתח את פיו ויזעק על רדיפת התורה ולומדיה שנעשית בשמם על ידי שלוחיהם, הרי הם הולכים ממש נגד התורה".

עוד אמר ראש ישיבת הרשב"י: "איך יתכן ששומרי מצוות ניחא להו בשיח שמדברים שיקחו את לומדי התורה למאסר, על כרחך שתורתם העלתה ריקבון, עד כדי שמוכנים הם לנעוץ חרב בתורה ובלומדיה, יש בזה מוסר השכל גדול, נראה וניקח מוסר איך צריך להתחזק בלימוד במסירות נפשוביראה, הקב"ה מראה לנו מה קורה כשלומדים בלי מסירות נפש".

"אנשים שהם אומרים שהם שומרי תורה ומצוות ולומדים תורה, מחללים שם שמים ואין אף אחד מהם שמתעשת וזועק וצווח, הרי יש בזה חילול ד' נורא, התורה ניתנה בתנאי של לימוד במסירות נפש ויראה ומוטב שהם לא למדו כי תורה שנלמדה ללא יראה אין לה תקנה והיא רקובה כמו שאנו רואים בחוש. נתחזק ונתפלל שנזכה ללמוד תורה מתוך מסירות נפש". סיים הרב ברגמן את דבריו החריפים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר