לראשונה: תושבי מאה שערים משתלבים במוסדות המדינה

המנהל הקהילתי בשכונת הבוכרים בירושלים, יוזם את צירופם של תושבי שכונת מאה שערים לדיוני הוועדות. חבר המנהל בני מחלב: "הם יהיו מעורבים גם בקבלת ההחלטות" (בארץ)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
העסקן בני מחלב (צילום: שמואל דריי)

לראשונה תושבי שכונת מאה שערים בירושלים משתלבים במוסדות המדינה ומצטרפים למנהל הקהילתי בשכונת הבוכרים, האחראי גם על שכונת מאה שערים הקיצונית.

מדובר ביוזמה ראשונית שיוצאת לדרך במסגרתה מזמין המנהל הקהילתי את תושבי השכונה הקיצונית להצטרף לוועדות המנהל, ולהשתתף בהתוויית המדיניות.

זו הפעם הראשונה בה תושבי השכונה הקנאים שמחרימים את המדינה ולא מכירים בה ואינם מצביעים בבחירות לכנסת ולעיריות, מוכנים להשתתף בניהול המנהל הקהילתי, כאשר עד כה, גורמים בכירים בשכונה הביעו את הסכמתם להצטרף.

יוזם הרעיון, חבר המנהל הקהילתי, בני מחלב, אומר ל"כיכר השבת" כי מטרת היוזמה היא להביא שקט לשכונה. לדבריו, "כחלק מהמדיניות החדשה שאני מנסה להוביל במנהל, אנחנו רוצים לשנות את המצב הקיים שהיה עד כה, ולהביא את שירותי המנהל גם לקהלים שלא קיבלו אותם".

"על פי השקפת עולמי אין סיבה שתושבי מאה שערים לא יקבלו את השירותים שמגיעים להם, ואנחנו מעוניינים לאפשר להם לקבל אותם על פי השקפת עולמם", מוסיף מחלב.

לדברי בני מחלב שיתוף הפעולה עם תושבי מאה שערים ומתן פתרונות לצורכיהם, יביא להרגעת המתיחות השוררת דרך קבע בשכונה. "אני מאמין שחלק מהמתיחות עם רשויות החוק היא בשל חוסר השפה וההבנה בין הצדדים, התפקיד שלי כאן יהיה לחבר בין הקצוות ולענות על צרכיהם במטרה להביא רווחה ופתרונות לשכונה המורכבת הזאת, ולתרום להרגעת הרוחות", אומר מחלב.

בעיתון הקרוב של המנהל יצורף טופס רישום עבור התושבים שמעוניינים לקחת חלק ולבחור את הוועדות בהן הם מעוניינים ליטול חלק, בהן ועדת התחבורה, התיירות, חינוך ופנאי. לדברי מחלב, הפנייה היא לכלל התושבים והקהילות.

"זאת הפעם הראשונה שאנחנו לוקחים את התושבים שהיו מחוץ לממסד ובמקום לדבר אליהם בפקודות ובמתן הוראות מעל הראש, אנחנו משתפים אותם בדיונים ומעוניינים לשמוע את הצעותיהם", אומר מחלב, "אנחנו ניתן להם להיות מעורבים בקבלת החלטות אולם השתתפותם תהיה ללא זכות הצבעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר