הקרב על הרב

הרב קוק נגד הרב סתיו: "כופר במעמד הר סיני"

מאות רבנים הנמנים על המגזר החרדי ועל המגזר הציוני דתי התכנסו הבוקר (ראשון) לכנס חירום וזעקה נגד הפגיעה במעמד הרבנים. הרב שמחה הכהן קוק, רבה של רחובות, תקף את הרב דוד סתיו בלא להזכיר את שמו ואמר כי "אדם שמוכן לגייר אחרים ללא קבלת עול מצוות כופר במעמד הר סיני ממש" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ישראל כהן)

מאות רבני ערים וישובים הנמנים על המגזר החרדי ועל המגזר הציוני דתי התכנסו הבוקר (ראשון) לכנס חירום וזעקה נגד הפגיעה במעמדם של הרבנים.

בכינוס השתתפו בין השאר המועמדים לרבנות הראשית, הרב דוד לאו רבה של העיר מודיעין והרב יעקב שפירא ראש ישיבת מרכז הרב לצעירים, וכן הרבנים שמחה הכהן קוק רבה של רחובות, הדיין הרב אברהם שרמן, הרב יוסף שלוש ומכובדים נוספים.

בין היתר הביעו הרבנים קול זעקה על הפגיעה החמורה במעמדם, הרב אשר זמל יו"ר וועד רבני ההתיישבות הזכיר בדבריו את המקרה שהתפרסם הבוקר לפיו סגן שר הדתות אלי בן דהן "עקף" את הרב יוסף שיינין רבה של העיר אשדוד והעביר תיק של גיורת שהרב לא הסכים לאשר לה נישואין למועצה מקומית אחרת שם אושרו הנישואין לבסוף. "לא תיתכן המשך הפגיעה בחומות הדת", זעק הרב זמל.

הרב שמחה הכהן קוק נשא דברים נרגשים בעניין גזירת גיוס בחורי הישיבות ואמר כי זו פעם ראשונה מאז שהוקמה המדינה שקובעים החלטות הנוגעות לבני הישיבות ללא התייעצות עם הגורמים המוסמכים בציבור החרדי כדוגמת ראשי הישיבות.

"גם בעבר כשביקשו לגייס את תלמידי הישיבות באו להידבר עמנו ואילו הפעם קיימת התעלמות מוחלטת", זעק הרב קוק.

הרב קוק הוסיף ותקף את הרבנים הראשיים לישראל שלא דיברו על-כך מאומה, ואמר כי "אם נוגעים בתורה אחריתה מי ישורנו, מי יודע לאן הדברים האלו יכולים להגיע, צריך לומר את הדברים בקול צלול. ובאמת נכון שהרבנות הראשית לא אמרה מילה וחצי מילה על כך".

בהמשך הוא תקף במרומז אך בחריפות רבה את מועמדותו של הרב דוד סתיו יו"ר ארגון רבני צוהר ואמר כי גם הרב קוק זצ"ל מנהיגה הרוחני של הציונות הדתית לו היה חי כיום בדורנו היה מזדעזע לשמוע את הדיוטא התחתונה אליו ירד מוסד הרבנות.

"כיצד ייתכן שמועמד המצהיר על הקלות ופשרות יעמיד עצמו לבחירות", תהה הרב קוק, "אדם שמוכן לגייר אחרים ללא קבלת עול מצוות כופר במעמד הר סיני ממש ובכך שניתנה תורה לעם ישראל. לא נרע ולא נחת מלזעוק זאת".

יש לציין כי במסיבת עיתונאים שערך לאחרונה הרב סתיו הוא נשאל על ידי עיתונאים מהתקשורת החילונית האם הוא יהיה מוכן לאשר גיורים ללא קבלת עול מצוות והרב סתיו הבהיר שקבלת עול מצוות הוא חלק מהליך הגיור ולא ניתן להקל בכך. "לא אקבל גיורים ללא קבלת עול מצוות", הדגיש הרב סתיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר