פרשת הרב מצגר: ההימור של ויינשטיין ולדור

כל תוצאה שאינה הרשעה עם עונש מאסר בפועל לרב מצגר, היא הרשעה עם קלון ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה. קלון גדול, של רדיפת פרסום וכותרות (מאמרים)

עו"ד שמחה רוטמן | כיכר השבת |
היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין (צילום: פלאש 90)

בשלב מוקדם זה, כשטרם ידועים כל פרטי המקרה, עדיין לא ברור מה יהיו תוצאות המעצר והחקירה של הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר.

האם המעצר המתוקשר והפשיטה על ביתו של הרב יובילו למשפט ולהרשעה, או יגוועו בעוד כמה חודשים או שנים, בקול ענות חלושה של היעדר סיכוי סביר להרשעה או היעדר ראיות?

מה שכבר עכשיו ברור, או צריך להיות ברור, שכל תוצאה שאינה הרשעה עם עונש מאסר בפועל לרב מצגר, היא הרשעה עם קלון ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה. קלון גדול, של רדיפת פרסום וכותרות.

צריך לזכור, מדובר ברב ראשי לישראל, במשרה שהיא מהרמות ביותר במדינה.

ועוד צריך לזכור, שבעוד חודש או חודשיים, אותו רב ראשי פורש מתפקידו.

הרב יונה מצגר (צילום ארכיון: מאיר אלפסי)

אם העבירות הן כל כך חמורות, והראיות הן כל כך מוצקות, ייתכן שאין ברירה אלא לפגוע במוסד הרב הראשי, ובמוסד הרבנות הראשית לישראל, ולעצור לחקירה רב ראשי מכהן.

אבל אם מדובר בעבירות קלות יחסית, או בראיות שאינן מספיקות, הרי שמישהו חייב לתת את הדין על אצבע קלה מדי על הדק המעצר, החקירה והפגיעה במוסדות השלטון.

לטובת אמון הציבור במערכת המשפט ובטוהר שיקוליה של התביעה הפלילית במדינה, מוטב שיתברר שהצדק עם ויינשטיין ולדור.

אולם לכל הנוגעים בדבר חייב להיות ברור כבר עכשיו, שהפרקליטות והעומדים בראשה, פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, טיפסו כאן על עץ מאוד גבוה, ואם בית המשפט לא ייתן להם להשתמש בסולם ההרשעה, העץ הגבוה יהפוך להיות עץ התלייה של משרתם ועתידם הציבורי.

הכותב הינו מנהל המחקר בתנועה למשילות ודמוקרטיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר