מכה למוסדות החרדיים בבלגיה

פרידמן ניצח את העסקנים: יחוייבו לקבל את בניו לת"ת

משה אריה פרידמן, המזוהה עם נטורי קרתא, ניצח את המוסדות החרדיים בבלגיה: ת"ת יסודי התורה יחוייב לקבל את בניו, כך פסק בסופ"ש בית המשפט העליון בבלגיה. הדבר מהווה מכה מוראלית קשה לעסקני הקהילה החרדית שסברו כי הצליחו "להתפטר" מהבעיה וכי בית המשפט ידחה את ערעורו (חרדים, בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
פרידמן ורעייתו (צילום: מתוך ערוץ היוטיוב Jodendom Punt NL)

הגלגל התהפך: מכה למוסדות הקהילה החרדית באנטוורפן שבבלגיה. משה אריה פרידמן ניצח בבית המשפט העליון, שפסק כי המוסדות החרדיים יחוייבו להכניס את ילדיו.

הפרשה שמסעירה את אנטוורפן מסרבת לגווע. ביום שישי האחרון פרסם בית המשפט העליון, הערכאה המשפטית הגבוהה ביותר בבלגיה פסק דין, בו הוא קובע כי תלמוד התורה המרכזי באנטוורפן "יסודי התורה" מחוייב לקבל את ילדיו של משה אריה פרידמן ללימודים בחיידר כפי שמקבל את כל ילדי הקהילה.

בכך, נרשם ניצחון משמעותי לפרידמן שערער בעבר נגד התחמקות מוסדות הקהילה מלקבל את בניו ובנותיו לספסל הלימודים.

יצויין כי אמנם פסק הדין מתייחס ל"יסודי התורה" אך משמעותו המשפטית הנה כי באם יחליט פרידמן לבקש שוב ולדרוש להכניס את ילדיו למוסדות חסידות בעלזא בה למדו בעבר, הוא יוכל לעשות זאת.

פרידמן עם ילדיו (צילום: מתוך ערוץ היוטיוב Jodendom Punt NL)

כזכור מוסדות הקהילה החרדית "התחמקו" במשך תקופה ארוכה מלקבל את ילדיו למוסדות החינוך וזאת משום דעותיו הקיצוניות והמשונות והעובדה שפרידמן נמנה על פעילי נטורי קרתא שאף נפגשו עם נשיא אירן לשעבר מחמוד אחמדניגאד ותקפו את מדינת ישראל.

בעקבות אותו סירוב בחר פרידמן לשלוח את בניו לבית החינוך לבנות "בית יעקב" של בעלזטא בעיר, שהינו חייב על פי חוקי המדינה לקבל את כולם ללא אפליה. בהמשך החליט בית המשפט המקומי להענות לבקשת ראשי המוסד הלימודי ולהורות על 'סילוקם' של בניו של פרידמן.

צפו: פרידמן מכניס את בניו לבית הספר של בנות חסידי בעלזא

אך מתברר כי הלה לא אמר נואש וערער בערכאה משפטית גבוהה יותר כנגד החיידר המרכזי של הקהילה החרדית באנטוורפן, כשלבסוף אף זכה בערעור.

יצויין כי הדבר מהווה מכה מוראלית קשה לעסקני הקהילה החרדית שסברו כי הצליחו "להתפטר" מהבעיה וכי בית המשפט ידחה את ערעורו של פרידמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר