קרב רב

המרוץ לרבנות הראשית: הקרב על הגוף הבוחר

הקרב על הרכב הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים לישראל: גורמים פוליטיים חרדים כמו גם בקרב בתי גדולי ישראל, מביעים חשש מהשינויים בהרכב הגוף, כתוצאה מהשעייתו של הרב יונה מצגר. לטענתם, הרב עמאר יחליף את נציגי הרב מצגר ובכך יביא להגברת סיכויי הרב דוד סתיו להיבחר (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב שלמה עמאר (צילום: מאיר אלפסי)

הקרב על הרב: בקרב גורמים פוליטיים חרדים כמו גם בבתי גדולי ישראל, שורר חשש כבד מהשינויים הנעשים בימים אלו בקרב חברי הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים לישראל, שינויים העשויים להוביל לבחירתו של הרב דוד סתיו, המועמד הליברלי של הציונות הדתית.

לטענת הגורמים, כפי שהובאו בפני "כיכר השבת", בכוונתם של מקורבי הראשון לציון היוצא, הרב שלמה משה עמאר, להחליף את כל חמשת נציגיו של הרב הראשי יונה מצגר, שהשעה עצמו מכל תפקידיו בעקבות פרשת השוחד בה נחקר, כפי שהוא תכנן למנות.

מכל חמשת נציגיו של הרב מצגר שמונו על-ידו ביום חמישי, שעות ספורות לפני פרוץ פרשיית השוחד, צפוי להישאר כחבר בגוף הבוחר רק הרב משה קליין הנמנה על חוגי הציונות הדתית. מלבדו, ארבעת המועמדים החרדים הנוספים, יוחלפו בשמות אחרים ביניהם ככל הנראה הרב צפניה דרורי רבה של קריית שמונה ויהודה בלוי מחסידות חב"ד.

אותם גורמים מביעים תרעומת שהנציגים החרדיים המייצגים חסידויות וקהילות גדולות ביניהם הרב מוטי בריסק איש חסידות בעלזא ואברהם מנלה עסקן בחסידות גור ייאלצו לפרוש ובמקומם יוכנסו שמות אלמוניים.

מלבד זאת נשמעת הטענה כי בכך שייבחרו לגוף הבוחר מראש אישים הנחשבים לליברלים יותר הרי שהדבר יסייע ללא ספק לבחירתו של הרב סתיו.

"אסור לשכוח שהמאבק עשוי להיות מוכרע בקולות בודדים ועל כן חמשת הנציגים שהוחלפו עשויים להשפיע על התוצאה הסופית", הם אומרים.

עו"ד מרדכי אייזנברג מנכ"ל האגודה להגינות שלטונית יוצא כנגד הכוח המופרז שניתן כעת לרב שלמה עמאר, ואומר בשיחה ל"כיכר השבת" כי צריך ללמוד משגיאות העבר ולא להשתמש בכוח בצורה בלתי סבירה למרות שהחוק מעניק אותו.

"בעקבות ההשהיה העצמית של הרב הראשי האשכנזי יונה מצגר", אומר עו"ד אייזנברג, "החוק נתן לרב עמאר את הזכות למנות עשרה רבנים כמינוי אישי מטעמו לגוף הבוחר ואני מציע לאור השפל אליו הידרדר הליך הבחירות לרבנות הראשית ועל מנת למנוע לזות שפתיים לקבוע שהמינויים ייעשו על פי מפתח שוויוני ולא כזה שיכול בכוונת מכוון להטות את תוצאות הבחירות".

עו"ד אייזנברג מוסיף ואומר: "אני מציע להוסיף ל-30 רבני העיר הקבועים בחוק עוד חמישה רבנים ובנוסף לעשרת הדיינים להוסיף חמישה דיינים לפי הוותק והם אלו שימונו לגוף הבוחר ואז תמנע לזות שפתיים כביכול מישהו בחר 10 נציגים עם דעות מסוימות על מנת לקבוע מראש את תוצאות הבחירות".

אמש, פנו פרקליטיו של הרב יונה מצגר, עו"ד פרופ' דוד ליבאי ועו"ד אלעד רט, לרב הראשי שלמה עמאר, וביקשוהו, בשם הרב מצגר, למלא את מקומו במהלך תקופת השעייתו בכל הנוגע לכינוס ישיבות מועצת הרבנות הראשית, וכן בהליכי מינוי האסיפה הבוחרת את הרבנים הראשיים הבאים ובכל עניין אחד שיתבקש מכוח הגדרת תפקידו.

עורכי הדין ציינו כי בקשת הרב מצגר נועדה למנוע פגיעה אפשרית בעניינים העומדים על סדר יומה של מועצת הרבנות הראשית ובהליכי בחירת הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים.

גורמים בסביבתו של הרב עמאר אומרים בתגובה כי "הרב עמאר מספיק מכובד וזכותו למנות את מי שהוא יראה לנכון ואינו חייב לתת דין וחשבון לאף גורם. מי שכועס או מודאג יכול להמשיך בכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר