מחאות השבת מגיעות לבני ברק: המונים יפגינו בערב שבת מול קיוסק

מחאות השבת מגיעות לבני ברק: המונים ייצאו בערב השבת הקרובה לעצרת מול קיוסק בגבול בני ברק -רמת גן, ויפגינו נגד פתיחתו תוך חילול שבת. עסקן הנמנה על מארגני ההפגנה, קורא לציבור שצפוי להגיע לאירוע שלא להיגרר לאלימות ולפרובוקציות (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הפגנה נגד חילולי שבת (צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולם אין קשר לכתבה)

המאבק על קדושת השבת מגיע גם לעיר בני ברק: הבוקר נתלו מודעות גדולות בכל רחבי עיר התורה והחסידות, הקוראים לציבור לצאת ולהפגין בשבת הקרובה מול חנות 'הקולה מבגדד' הנמצאת בגבול ב"ב ופועלת בתקופה האחרונה גם בשבת.

לפי מארגני ההפגנה, בעל העסק מתעקש לפתוח את החנות בשבת, וזאת למרות בקשות חוזרות ונשנות מצד הרבנים והעסקנים שיסגור את חנותו.

על פי המתוכנן, ייצאו ציבור האברכים ובני הישיבות בצעדה מרח' רבי עקיבא פינת זבוטינסקי לעבר החנות מיד לאחר כניסת השבת ויקיימו מחאה המונית על חילול השבת במקום.

לדברי אחד מעסקני השכונה ששוחח עם 'כיכר השבת': "מדובר בפריצת גדר חמורה שחובה למחות עליה. בעלי החנות טוענים אמנם שהם פועלים באיזור חילוני, אולם אין ספק שהם נמצאים ממש בסמיכות אלינו ומפרים את קדושת השבת".

לדבריו, "החשש הגדול הנו שעוד ועוד חנויות יילכו בעקבותיו ויפתחו את שעריהם בשבתות ובמועדי ישראל".

העסקן קורא לציבור לצאת ולמחות, אולם להקפיד שלא להיגרר לפרובוקציות ומהומות העלולות לגרום לחילול השם. לדבריו, באם בעלי החנות ייראו כי הם פוגעים בציבור רחב הרי שהדבר ישפיע עליהם לסגור את חנותם ולהקפיד על שמירת השבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר