קרב רב

המרוץ לרבנות: הרב עמאר בחר את נציגיו לגוף הבוחר

הראשון לציון הרב שלמה עמאר בחר את עשרת נציגיו לגוף הבוחר את הרבנים הראשיים לישראל. הרב עמאר החליף ארבעה מתוך חמשת נציגיו של הרב יונה מצגר שהשעה עצמו מעיסוק בנושא בשל פרשית השוחד. גם רוב נציגיו של הרב עמאר הוחלפו בשל עיקרון השוויון בין אשכנזים לספרדים (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב שלמה עמאר עם הרב יונה מצגר (צילום ארכיון: פלאש 90)

קרב רב: הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר הגיש הבוקר (חמישי) את רשימת עשרת נציגיו לגוף הבוחר את הרבנים הראשיים לישראל.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", הרב עמאר החליף ארבעה מתוך חמשת הנציגים שביקש הרב הראשי יונה מצגר למנות, לפני כשבוע שעות לפני שנחשפה פרשית השוחד בה הוא חשוד בעקבותיה השעה עצמו מחלק מתפקידיו.

מנגד, חשוב להדגיש כי הרב עמאר החליף גם את רוב נציגיו, כפי שביקש תחילה למנות, וזאת בשל עיקרון השוויון שאמור להיות בקרב חברי הגוף הבוחר בין הנציגים האשכנזים והנציגים הספרדים.

בנציגיו של הרב עמאר ניתן למנות את הרב צפניה דרורי רבה של קריית שמונה, הרב יהודה בלוי והרב משה גלבשטין עסקני חסידות חב"ד (לה יש מספר נוסף של נציגים בקרב חברי הגוף הבוחר והשפעתם נחשבת לגדולה יחסית) הרב פנחס לוי והרב משה קליין,

בנוסף השאיר הרב עמאר מבין מינוייו את הרב שמעון אליטוב, והוסיף את פרופ' אליאב שוחטמן, הרב יאיר אלימלך טורנהיים, הרב רפאל מנת והרב משה ברנשטיין.

בכך בעצם מוצאים את עצמם "בחוץ" בן ציון ציוני הנחקר בפרשת הרב מצגר וכן העסקנים החרדיים הרב מוטי בריסק מחסידות בעלזא והרב אברהם מרדכי מנלה מחסידות גור.

יצויין כי בסביבתו של הרב דוד לאו מאמינים שלמרות השינויים שנעשו ברשימת חברי הגוף הבוחר, הרי שעדיין סיכוייו גדולים ורבים ולהערכתם חלק מהנבחרים הללו יצביעו אף הם בסופו של דבר בעד מועמדותו.

במקביל מצפים בוועדת הבחירות לרשימת השמות שתוגש על-ידי שר הדתות ויו"ר מפלגת הבית היהודי נפתלי בנט כשבכך ימנה הגוף הבוחר את כל 150 הנציגים החברים בו. הרשימה תוגש כל הנראה לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב.

צפו: מרן הגר"ע יוסף מדבר על הראשל"צ הרב שלמה עמאר והרב דוד סתיו

אתמול דווח ב"כיכר השבת" כי בקרב גורמים פוליטיים חרדים כמו גם בבתי גדולי ישראל, שורר חשש כבד מהשינויים הנעשים בימים אלו בקרב חברי הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים לישראל, שינויים העשויים להוביל לבחירתו של הרב דוד סתיו, המועמד הליברלי של הציונות הדתית.

החשש העיקרי של הגורמים החרדיים היה מפני החלפת נציגיו של הרב מצגר על-ידי הרב עמאר, ובכך לגרום להכשלת המועמדים החרדיים. בסביבת הרב עמאר אמרו בתגובה כי "הרב עמאר מספיק מכובד וזכותו למנות את מי שהוא יראה לנכון ואינו חייב לתת דין וחשבון לאף גורם. מי שכועס או מודאג יכול להמשיך בכך".

בתוך כך, אמש נחשף ב"כיכר השבת" על מהלך ליוזמת שלום בתנועת ש"ס, לפיה הראשון לציון הרב שלמה עמאר יתמוך בגאון רבי יצחק יוסף לתפקיד הרב הראשי לישראל. מטרת ההצעה היא להביא למועמד מוסכם על כל החוגים, שישכין שלום בין כל פלגי היהדות החרדית בכלל ובתוך תנועת ש"ס בפרט.

היוזמה עברה את המשוכה העיקרית, לאחר שאושרה על ידי אנשי הגרש"מ עמאר, והועברה לגורמים הרלוונטיים ברחוב הקבלן 45.

בתוך כך, אתמול הכריע מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן כי מועמדו לתפקיד הרב הראשי האשכנזי יהיה הרב דוד לאו, רבה של העיר מודיעין. בשעות הצהריים אתמול, נכנס הרב לאו לקבל את ברכתו של ראש הישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר