לחץ ברחוב הקבלן

הרב בנימין אטיאס לרב ציון בוארון: "הסר מועמדותך"

הרב בנימין אטיאס רבה של פתח תקווה, נועד אמש (רביעי) עם הרב ציון בוארון, המתמודד לתפקיד הרב הראשי הספרדי, וביקש ממנו להסיר את מועמדותו. גם יו"ר ש"ס אריה דרעי נפגש עם הרב בוארון, אך לשניהם הבהיר הרב כי הוא רץ עד הסוף. בשיחה עם "כיכר השבת" מכחיש הרב בוארון כי קיבל איומים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפעילים לחץ, ללא הצלחה. הרב בנימין אטיאס והרב ציון בוארון (צילום: פלאש 90. יעקב כהן)

המרוץ לרבנות: ברחוב הקבלן 45 גובר הלחץ לקראת ההכרעה מי יהיה מועמד המפלגה לתפקיד הרב הראשי והראשון לציון. אמש (רביעי) נפגשו אחד הרבנים עם הרב ציון בוארון ובקש ממנו להסיר את מועמדותו לתפקיד.

ל"כיכר השבת" נודע כי הרב הבכיר שנפגש עם הרב בוארון הוא הרב בנימין אטיאס רבה של פתח תקווה ואחיו של יו"ר סיעת ש"ס אריאל אטיאס, אחד האנשים החזקים ברחוב הקבלן 45.

בפגישה השתתף גורם נוסף המתעסק בנושא הבחירות לרבנות הראשית.

הרב בוארון מצידו הודיע כי אינו מנהל משא ומתן וכי בכוונתו לרוץ עד הסוף ולנצח את הבחירות הללו.

בניגוד לדיווחים כי הרב קיבל איומים, בשיחה עם "כיכר השבת" אומר הרב בוארון: "לא היו אלו איומים מצד הדיין אלא פגישה במהלכה ביקש ממני להסיר את המועמדות שלי לתפקיד הראשון לציון".

הרב בוארון הבהיר כי מטרתו היא לרוץ עד הסוף ולזכות בתפקיד. גם אם מרן הגר"ע יוסף ייתן את תמיכתו למועמד אחר אולי אחד מבניו? שאלנו אותו, והרב בוארון השיב שכן.

הרב בוארון הדגיש במהלך השיחה שלא משנה מבחינתו איזה מבניו של הגר"ע יוסף יתמודד, בכוונתו להמשיך במרוץ עד הסוף.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי בימים האחרונים התקיימה פגישה נוספת עם הרב בוארון. יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיע לפגישה חשאית עם הרב וגם הוא ניסה לשכנע את הרב לפרוש מהמרוץ לתפקיד הראשל"צ, אך גם דרעי יצא מהפגישה בידיים ריקות.

הרב בוארון זוכה לתמיכתו של הראשל"צ והרב הראשי היוצא הרב שלמה משה עמאר, המחזיק בכוח ניכר בגוף הבוחר את הרבנים הראשיים. אנשיו של הרב עמאר עובדים בימים אלו בקרב חברי הגוף הבוחר, כאשר כבר היום הם עומדים, לדבריהם, במספר הגבוה מארבעים רבנים שיתמכו ברב בוארון.

במצב הנוכחי קלושים סיכוייו של הגאון הרב אברהם יוסף להיבחר לתפקיד, במידה ויהיה מועמדה של ש"ס, וזה גם בשל התנגדותם של אנשי דגל התורה שלא מוכנים לתמוך בגר"א יוסף לתפקיד. כעת, ברחוב הקבלן 45 ממשיכים כל העת לנסות ולהוריד את הרב בוארון מהמרוץ.

ל"כיכר השבת" נודע כי ביום חמישי בשבוע שעבר הגיע הרב אברהם יוסף לביתו של הגר"ש עמאר בירושלים, וניסה לשכנעו כי יתמוך בו לתפקיד. הרב עמאר התחמק ולא הסכים לתמוך, בטענה כי הוא עדיין רב ראשי ואינו מביע תמיכה באף מועמד, כאשר הסיבה האמיתית היא תמיכתו של הרב עמאר ברב ציון בוארון.

גם יו"ר ש"ס אריה דרעי נפגש בשליחות הקודקודים ברחוב הקבלן 45 (צילום: יעקב כהן)

גורם בכיר בהנהגת ש"ס אומר בשיחה עם "כיכר השבת": "המצב לא פשוט, אסור לנו להגיע למצב בו אנחנו יוצאים מופסדים מהבחירות הללו. במצב הנוכחי הרב שמואל אליהו יכול ללכת לחייט לרכוש גלימה, הוא יהיה הרב הראשי הבא. אסור לנו לעשות טעויות, כולנו מחכים להכרעתו של מרן הגר"ע יוסף".

ובנתיים ברחוב הקבלן 45 ממשיכים לבחון את כל האפשרויות בכדי להגיע למועמד שינצח בוודאות את הבחירות ולמנוע את הביזיון של מרן פוסק הדור הגר"ע יוסף, כך שטרם נפלה ההחלטה.

גם הדיווח כי לכאורה הגר"ע הזמין את בנו הגאון רבי יצחק יוסף לביתו והבן סרב - אינו נכון, גורם רשמי ברחוב הקבלן 45 אמר ל'כיכר השבת': "אנשים שמחפשים ריב ומדון מגדירים עצמם כ'מקורבים' ומוציאים שקרים שכביכול הרב קרא לבנו והאחרון סרב, מדובר בשקר".

פנינו לקבל את תגובתו של הרב בנימין אטיאס אך זו לא נתקבלה עד לפרסום הידיעה.

בהכנת הידיעה השתתף ישראל כהן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר