שלום ירושלמי נגד הרב אברהם יוסף: "אין לו נימוסים"

הפרשן שלום ירושלמי מותח ביקורת קשה על הרב אברהם יוסף, החושק בתפקיד הראשון לציון. "אין לו נימוסים", כותב ירושלמי. הסיבה: הוא צעק על ירושלמי וניתק את הטלפון (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב אברהם יוסף, סופג בקורת (צילום: כיכר השבת)

הקרב על הרב: ברחוב הקבלן 45 טרם התקבלה ההחלטה מי יהיה מועמדה של תנועת ש"ס לתפקיד הרב הראשי הספרדי, אך הבוקר (שישי) העיתונאי שלום ירושלמי מותח ביקורת קשה על הרב אברהם יוסף החושק בתפקיד.

בטורו השבועי בעיתון 'מעריב', כותב ירושלמי: "איש לא יודע מי ייבחר. מה שבטוח, לרב אברהם יוסף, שרוצה להיות גם הרב הראשי שלי, אין נימוסים מי יודע מה".

ירושלמי מוסיף ומספר את שאירע ביניהם השבוע: "פניתי אליו השבוע. הוא צעק ובהמשך גם טרק את הטלפון. יש תורה, כבוד הרב, אבל יש גם דרך ארץ, ובמסכת אבות כתוב מה קדם למה".

"לרב אברהם יש גם בעיות עם הציבור האזרחי", מוסיף ירושלמי, "אחרי שפסק כי אסור לצרף את שופטי בית המשפט העליון למניין".

שלום ירושלמי (צילום: פלאש 90)

כזכור אתמול פרסמנו לראשנה ב'כיכר השבת' תמליל שיחה של בעל ה'ילקוט יוסף' הגאון הרב יצחק יוסף בה הוא מתייחס לראשונה לשאלת התמודדותו לתפקיד הראשון לציון והרב הראשי לישראל. "הגיעו אלי פניות רבות בנושא הבחירות לרבנות הראשית, הן מצד יושבי על מדין, ורבנים החברים בגוף הבוחר והן מצד עמך בית ישראל, ברור לי שלאור הפניות הרבות וההצהרות השונות יש לי את מרב הסיכויים להיבחר לרב הראשי לישראל", אמר הרב יוסף.

"אולם, עם כל זה, אין בכוונתי לעשות כל פעולה בעניין לפני שאקבל את ברכתו של מרן האבא שליט"א", הדגיש הגר"י יוסף לתלמידיו, "כי הרי כל ההתמודדות שלי היא רק לכבוד בית אבא שליט"א שלא תצא חלילה תקלה, ואין צריך לומר שאת הכרעתו של מרן אכבד ואקיים".

בהמשך הדברים, הוסיף הרב יצחק יוסף והזכיר את החשיבות הרבה של הצורך לשמוע לדעת תורה ואמר כי "מהותו של הציווי של 'ועשית ככל אשר יורוך' הוא כי יש לציית לדעת תורה גם כאשר הדבר אינו נוח".

"אעשה הכל לשמור על כבודו של אבא", סיים הגר"י יוסף את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר