עכשיו זה רשמי: הרב אליעזר איגרא מתמודד לתפקיד הרב הראשי לישראל

לאחר פעילות רבה מאחורי הקלעים, מודיע הרב אליעזר איגרא באופן רשמי על התמודדותו לתפקיד הרב הראשי וזאת לאחר שאסף למעלה מ-20 חתימות מהגוף הבוחר. הרב אליעזר איגרא אמר כי "אני רואה חשיבות גדולה לפעול ולקדם את הרבנות הראשית מתוך אחדות, הידברות והסכמה בין כל חלקי עם ישראל" (חדשות, חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
מתמודד נוסף. הרב אליעזר איגרא (צילום: מירי אמיתי)

המרוץ לרבנות הראשית: לאחר מסכת ארוכה של שמועות ופעילות רבה מאחורי הקלעים, מודיע היום (ראשון) הרב אליעזר איגרא, באופן רשמי, על התמודדותו לתפקיד הרב הראשי האשכנזי.

בטרם הצהיר על התמודדותו, אומרים מקורביו, אסף הרב איגרא למעלה מ-20 חתימות מאנשי הגוף הבוחר שמאשרים את התמודדותו ובימים הקרובים יגיש את התמודדותו לוועדת הבחירות.

הרב אליעזר איגרא (59) הוא חובש הכיפה הסרוגה הראשון שהתמנה לדיין בבית הדין הרבני הגדול, אב בית הדין בבאר שבע ורב היישוב כפר מימון. הרב איגרא נחשב כמקורב לראשון לציון הרב שלמה משה עמאר, היה ממקימי ההתנחלות פסגות והכולל ביישוב ושירת בצה"ל בחיל השריון.

בין הסיבות להחלטתו להתמודד, מזכירים מקורביו את כינוס רבני הציונות הדתית שנערך לפני מספר חודשים, בו נכחו בין היתר הרב יועזר אריאל, הרב מרדכי גרינברג, הרב דב ליאור, הרב שלמה אבינר, הרב מרדכי שטרנברג, הרב יעקב אריאל ועוד.

במהלך הכינוס, התקיימה הצבעה חשאית בסיומה נקבע כי הרב אליעזר איגרא יהיה מועמד רבני הציונות הדתית לתפקיד הרב הראשי האשכנזי.

עוד מציינים אנשיו של הרב כי הרב הראשי לישראל משמש גם כנשיא בית הדין הרבני הגדול, ועל כן במשך השנים לפחות אחד מהרבנים הראשיים הגיע לתפקיד עם רקע וניסיון של דיין בבית הדין. "מבין המועמדים לתפקיד הרב הראשי האשכנזי, הרב איגרא הינו הרב היחידי שמתמודד כדיין", הם אומרים.

הרב אליעזר איגרא אמר כי "רבנים ודיינים חשובים מכל החוגים, הציגו בפני את החשיבות לכך שהרב הראשי לישראל יהיה בעל ניסיון של דיין בבית הדין, רב המכיר את המערכת, הצרכים שלה והאתגרים הטמונים בה, ויודע להתמודד איתם באופן הנכון והמקצועי ביותר".

"לאור פנייתם של אלו, החלטתי להציג את מועמדותי לתפקיד הרב הראשי לישראל", אומר הרב איגרא ומוסיף כי "בעת הזו אני רואה חשיבות גדולה לפעול ולקדם את הרבנות הראשית מתוך אחדות, הידברות והסכמה בין כל חלקי עם ישראל ובכך לקדש שם שמיים ולקרב את היהדות לכלל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר