וינשטיין החליט: מועמדים לרבנות וקרוביהם לא ישתתפו בגוף הבוחר

הרב דוד לאו המתמודד לרב הראשי ביקש להיות חבר בגוף הבוחר למרות התמודדותו, אך היועץ המשפטי לממשלה דחה זאת וקבע היום כי המועמדים וקרוביהם יוצאו מהגוף הבוחר. בין המפסידים: הרב דוד לאו, הרב דוד סתיו, הרב אברהם יוסף והרב ציון בוארון (בארץ)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
בחוץ. הרב דוד לאו (צילום: שמואל קמינקר)

מכה לרב דוד לאו: למרות בקשתו להיות חבר בגוף הבוחר את הרבנים הראשיים חרף התמודדותו לתפקיד, קבע היום (שני) היועץ המשפטי לממשלה כי מועמדים וקרוביהם לא ייקחו חלק בגוף הבוחר.

הרב דוד לאו, רבה של מודיעין, פנה אתמול ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בבקשה לבטל את חוות הדעת הקובעת כי מועמד לרבנות לא ישתתף בגוף הבוחר בשל ניגוד עניינים.

הרב לאו הוסיף וביקש לאפשר לו וכן לאביו הרב ישראל מאיר לאו להיות חברים בגוף הבוחר ושיוכל להצביע לעצמו בבחירות.

בהנחיות שיצאו לפני עשר שנים על-ידי היועץ המשפטי לממשלה נכתב כי "הימנות אדם על גוף בוחר שעתיד להכריע בבחירת מועמדים אשר הוא או קרובו נמנים עליהם, היא ניגוד עניינים מובנה וקיצוני אשר כל עוד החוק לא אפשר אותו במפורש, חזקה כי מנע את אפשרות קיומו…".

צפו: הרב דוד לאו בראיון ל'כיכר השבת' (צילום: שמואל קמינקר)

למרות פניית הרב לאו, קבע היועץ המשפטי לממשלה כי ההוראה בעינה עומדת וכי המועמדים ובני משפחתם לא יוכלו להיכלל בגוף הבוחר את הרבנים הראשיים.

ארז קמיניץ, ראש תחום (אזרחי), יעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, כתב לרב לאו כי "באיזון שבין זכותו של חבר אסיפה בוחרת להשתתף בהליך הבחירה לבין חשיבות החלת האיסור העקרוני בדבר הימצאות בניגוד עניינים, תוך הרצון לקדם את אמון הציבור בהליך בחירת הרבנים הראשיים, אנו סבורים כי יש להכריע בדבר עדיפות האיסור על הימצאות בניגוד עניינים".

"אמנם, המחוקק אסר במפורש רק על חבר ועדת בחירות להיות מועמד לרב ראשי או לחבר מועצה נבחר; ואולם, כפי שצוין בהנחיית היועץ, הדברים נלמדים מקל וחומר, שהרי אם לעניין חבר ועדת הבחירות שסמכויותיה מוגבלות לנושאים שהם טכניים באופים, נקבע איסור זה בדבר ניגוד עניינים, קל וחומר, שאיסור זה רלוונטי לחבר אסיפה הבוחרת שהוא בעל שיקול דעת מהותי בבחירת הרב הראשי לישראל", כותב קמיניץ.

יצוין כי מלבד הרב דוד לאו ואביו הרב ישראל מאיר לאו גם הרב אברהם יוסף, הרב דוד סתיו, הרב ציון בוארון והרב יהודה דרעי צפויים להיפלט מהגוף הבוחר בשל התמודדותם.

ההחלטה על מחליפיהם בגוף הבוחר תתקבל רק כאשר יגישו המועמדים את הטפסים הרשמיים על התמודדותם. ההחלפה תהיה לפי נוהל מסודר, כאשר הבא בתור ברשימת הרבנים ייכנס במקום היוצאים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר