הפשרה הצפויה בקניון רמות: רק ללא שירת נשים

קניון רמות עומד מזה מספר שבועות תחת חרם של רבני שכונת רמות בשל בעיות צניעות, כעת, מתגבשת פשרה בין הצדדין שעיקרה: איסור השמעת שירת נשים ומינוי משגיח (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
מכתב רבני רמות על רקע הקניון (צילום: כיכר השבת)

במשך מספר שבועות עומד 'קניון רמות' בירושלים כמעט שומם מלקוחות חרדיים בעקבות החרם שהטילו על המקום רבני שכונת רמות בשל חוסר הצניעות, לטענתם, שיש במקום.

עיתון "מעריב" מדווח הבוקר כי נראה כעת שהנהלת הקניון עומדת להגיע לפשרה עם הרבנים שתביא להסרת החרם.

במרכז ההסכמה, המוזיקה הנשמעת בקניון לא תכלול שירת נשים, ההנהלה לא תקיים מופעים לילדים בעלי תכנים לא צנועים וימונה משגיח שיפקח על הפעילות בקניון. אך עם זאת, המוכרות בקניון ימשיכו להתלבש כרצונן.

כזכור, בכירי הרבנים המקומיים חתמו על מכתב חריף נגד הקניון שפועל בשכונה ואסרו על הציבור להתכנס אליו בשל בעיות רוחניות שיש במקום, לטענתם.

הרבנים פנו ליזמים החרדים שעומדים מאחורי הקניון, דני גרוסברד, צביקה שידלובסקי ואליעזר שוובר, מחברת "בית חדש", שחולקת בעלות משותפת בקניון עם חברת "הפניקס" אולם לטענת מקורבים לרבנים הם סרבו לשתף פעולה, וכך הוחלט לפרסם את המכתב החריף.

וכך כותבים הרבנים: "לפני כשנתיים נפתח בשכונתנו קניון. בתקופה שקדמה לכך התחייבו בפנינו מנהלי הקניון כי הקניון יתאים לתושבי השכונה, יכבדו את אורח חייהם ולא יפגעו ברגשותיהם. בכדי לתת תוקף לדברים נכתב הסכם עם כללים ברורים בנושא צניעות וכדו', ולצורך כך אף מונה נציג שליח מטעמינו האמור לעמוד בקשר עם הנהלת הקניון ולוודא את ביצוע ההסכם".

בהמשך המכתב כותבים רבני השכונה: "לאחרונה ישנה התדרדרות גדולה בשטח, מרבית הסכרים נפרצו, ולמעשה הם נמנעים כליל מלכבד את ההסכם עד שהמצב כיום שהפרוץ רב על העומד, ולא זו בלבד הם אף הצהירו בפה מלא כי הקומה השלישית העומדת להיבנות תהיה באווירה גרועה מאלו הקיימות כיום בקניון".

הרבנים מצהירים כי "כעת אנו במצב של חוסר ברירה וכלו כל הקיצים, היות ומדובר בציבור שכבודו, ערכיו, חינוך ילדיו, וצביון השכונה חשובים לו, ציבור שלא מוכן שיתייחסו אליו כאל קהל שבוי, שאף אחד לא יכול לכפות עליו לקנות ולפרנס בעלי עסקים הלועגים לו לצרכיו וערכיו.

"לכן אין מנוס אלא לפנות לציבור היקר ולהודיע ברבים כי מאחר והמקום מסוכן רוחנית לנו ולצאצאנו. מעתה ועד הודעה חדשה אין להיכנס ואין לקנות בקניון רמות", דברי הרבנים.

מנהלי הקניון מיהרו להודיע כי יעשו מאמצים להתאים את הקניון גם לציבור החרדי, וכך, בימים האחרונים ישבו הצדדים לשיחות בתיווכו אברהם קרויזר, יועצו של ראש העיר ניר ברקת.

מקניון רמות נמסר ל'מעריב' כי "נקדם בברכה כל דיון פתוח המאפשר פלורליזם ונשמח לארח את כל המגזרים בירושלים בכלל ושכונת רמות בפרט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר