לימין לומדי התורה הקדושה

הסטודנטים במסר לתלמידי הישיבות: 'באשר תלכו נלך'

דווקא ב'יום השחור' של לומדי התורה הקדושה, עם אישורו של חוק הגיוס על ידי ממשלת 'לפיד - נתניהו', מתייצבים הסטודנטים החרדיים לצד לומדי התורה. "לימוד התורה שלכם מגן עלינו ומצדיק את קיומינו" נכתב בשלט ענק שנתלה בקריה האקדמית אונו. "אין תחליף ללימוד תורה, חיזקו ואימצו, באשר תלכו נלך" (חרדים)

יוסף פאר | כיכר השבת |
לומדי תורה, הסטודנטים לצידם (צילום ארכיון: פלאש 90)

מחווה אמיצה ללומדי התורה: הסטודנטים החרדים, שהצליחו למנוע לאחר מאבק את הגעתו של שר החינוך שי פירון לטקס הענקת התארים בקמפוס החרדי של הקריה האקדמית "אונו" בירושלים, ממשיכים במסע התמיכה בלומדי התורה, ומפרסמים בשער הקמפוס שלט בו מובא מסר מחבק כלפי לומדי התורה בישיבות הקדושות: "באשר תלכו - נלך" הם כותבים.

בשלט שנתלה בפתח הקמפוס לקראת אירוע הענקת התארים לבוגרי הקמפוס, נכתב: אנו הסטודנטים, מקבלי התארים במנהל עסקים, ובמשפטים, מביעים תמיכה בתלמידי הישיבות ואברכי הכוללים".

הסטודנטים הדגישו: "לימוד התורה שלכם מגן עלינו ומצדיק את קיומינו בארץ ישראל. אנו מצהירים בזאת כי אנו חלק מכם, ואנו עומדים בחזית איתכם מול ניסיונותיה של ממשלת הרשע לכפות על ילדינו המרת דת באלימות ובאיומי מאסר".

"אין תחליף ללימוד התורה" כותבים הסטודנטים החרדיים, חיזקו ואימצו, באשר תלכו נלך".

השילוט בקמפוס (צילום: באדיבות רוטרניק)

העיתונאי אליהו אליוביץ', אומר ל'כיכר השבת', כי כשהסטודנטים הגיעו לאירוע הם ראו את השלט ניצב ועומד. אולם בשלב מסויים הוא הוסר ע"י מאן דהוא.

לדבריו של אליוביץ, "השלט מבטא את תחושתם של סטודנטים חרדים רבים".

החיבוק החם מצידם של הסטודנטים החרדיים, מגיע דווקא ביום קשה מאוד מבחינת לומדי התורה במדינת ישראל, ושאת לאחר אישורו של חוק הגיוס בממשלה.

הח"כים החרדיים הגיבו מוקדם יותר בחריפות להחלטה לאשר את הרפורמה בגיוס החרדים. ח"כ משה גפני אמר: "ההחלטה היא כתם על מדינת ישראל שהופכת להיות המדינה היחידה בעולם אשר קובעת כי לימוד תורה איננו דבר לגיטימי".

"לומדי התורה שמגנים על העולם כולו כמאמר הנביא 'אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי' - הם התשתית עליהם קיים העם היהודי".

ח"כ פרוש, הגדיר את היום כ'יום שחור', והתייחס לאישור החוק המעמיד בסכנה אלפי בני ישיבות: "זה יום עצוב ליהדות החרדית, היום הזה יירשם כיום שחור בתולדות היישוב היהודי. ההתעמרות של הממשלה במיעוט החרדי גובל ברדיפה ובאכזריות, ואין להם את המנדט מהאו"ם לנהל כך את המדינה".

כזכור, מוקדם יותר, לאחר מאבק שניהלו סטונדטים בקריה האקדמית אונו, הוחלט לבקש מהשר שי פירון שלא להגיע לאירוע הענקת התארים. אחד הסטודנטיים החרדים, אביעד אושרי, אמר ל'כיכר השבת': "לא ייתכן שאדם שמצביע בבוקר בעד גיוס בני הישיבות יקבל בערב כבוד מהסטודנטים החרדיים. אדם שמייצג מפלגה שהאג'נדה היחידה שלה היא לפגוע ולקצץ לחרדים לא יכול להראות את פניו בטקס רשמי שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר