רגע לפני ההכרעה

ערוץ 10: היועמ"ש לא יגן בבג"צ על מינוי הגר"א יוסף

רגע לפני ההכרעה של מרן פוסק הדור: בערוץ 10 דווח הערב כי היועץ המשפטי לא יוכל להגן על מינויו של הרב אברהם יוסף באם תוגש נגד עתירה לבג"ץ, וזאת בעקבות חוות דעת נגד הרבנים אברהם יוסף ושמואל אליהו אותה צפוי לפרסם היועץ המשפטי בקרוב, זאת בעקבות ציטוטים ואמירות של שני הרבנים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
יזומן לשימוע, הרב אברהם יוסף (צילום: פלאש 90)

המירוץ לרבנות הראשית: היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין, צפוי להוציא בימים הקרובים חוות דעת משפטית נגד הרבנים אברהם יוסף ושמואל אליהו המתמודדים לתפקיד הרב הראשי לישראל. כך מדווח ערוץ 10.

יצויין, כי הדבר מגיע רגע לפני הכרעתו הסופית של מרן פוסק הדור הגר"ע יוסף בנושא על מועמדה של תנועת ש"ס לתפקיד הרב הראשי הספרדי.

משמעות חוות דעת מסוג זה היא, שהיועץ המשפטי לממשלה לא יוכל להגן בבית המשפט העליון על שני המועמדים במידה והם ייבחרו ויוגשו נגדם עתירות.

על פי הדיווח הערב (יום ב') בערוץ 10, היועץ המשפטי צפוי לזמן בקרוב את הרבנים יוסף ואליהו לשימוע, בכדי שיגיבו לטענות קודם שתצא חוות הדעת.

במקביל, שרת המשפטים ציפי לבני, שלחה היום מכתב ליועץ המשפטי בעניינו של הרב אברהם יוסף, זאת בעקבות התבטאויות שלו נגד שופטים שפורסמו לאחרונה.

כזכור, בשבוע שעבר קראה התנועה לאיכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה לבחון את מועמדותו של הרב אברהם יוסף לתפקיד, וזאת מחמת שהרב יוסף "התבטא בצורה חמורה כנגד שופטים, נשים וגויים".

"עמדת התנועה היא, כי ככל שדברים אלו נבחנים בעניינו של רב אחד, הרי שמן הראוי שהדברים ייבחנו כנגד מועמדים אחרים כלפיהם עולים חשדות דומים" נכתב.

בסיום המכתב, קראו בתנועה לויינשטיין לבחון את מועמדותו של הרב יוסף: "אנו קוראים לך לנצל את סמכותך ולבחון מועמדתו של כל אדם אשר עלול להיות להתגלות בלתי ראוי. זאת, בכדי למנוע פגיעה נוספת במוסד הרבנות הראשית ובאמון הציבור בו".

כזכור, לפני כ-3 שנים, קרא הגר"א יוסף שלא לצרף שופטים למניין ואמר: "אסור לתת להם ביטוי, אין לצרף אותם או לתת להם להגיד אמירות בבית הכנסת. חייבים להתעלם מקיומם והיו כאוויר בעלמא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר