הרב חיים נבון: "לא מקבל את הפסילה של הרב שמואל אליהו"

הרב חיים נבון, מרבני ארגון בית הלל, תוקף את היחס כלפי הרב שמואל אליהו בגין אמירותיו בעבר: "איש לא חשב שעמוס עוז אינו מועמד לגיטימי לפרס ישראל" כתב הרב נבון (חדשות)

יוסף פאר | כיכר השבת |
הרב שמואל אליהו, מועמדותו בסכנה בגלל דבריו בעבר (צילום: פלאש 90)

התבטאויותיו של הרב שמואל אליהו לתפקיד הרב הראשי לישראל בעבר, שגרמו ליועץ המשפטי לדרוש מהרב אליהו הבהרות, ממשיכות לעורר סערה.

הרב חיים נבון, רב דתי לאומי מבקר את פסילתו של הרב אליהו, ומבהיר לצד זאת שגם הוא לא תומך באמירותיו מעוררות הסערה של הרב אליהו בעבר.

"אני לא מקבל את הפסילה של הרב שמואל אליהו לתפקיד הרב הראשי". כתב הרב נבון בחשבון הפייסבוק שלו. "לא אהבתי את ההתבטאויות שלו. לחלק מהן הגבתי בחריפות. זה עדיין לא פוסל אותו. לגיטימי לטעון שיש מועמדים טובים ממנו. לא לגיטימי לטעון שהוא אינו מועמד לגיטימי".

"לחופש הביטוי יש שני צדדים. מי שדורש חופש ביטוי מוחלט (כולל החופש לקבל תקציבי עתק מגופים מדיניים זרים שיממנו את התבטאויותיו), לא יכול לשלול את חופש הביטוי של הצד שכנגד".

"עמוס עוז אמר על המתנחלים (כלומר, בין היתר עלי [באותה תקופה] ועל בני משפחתי הנעימים והעדינים): "כת משיחית, אטומה ואכזרית, כנופיית גנגסטרים חמושים, פושעים נגד האנושות, סדיסטים, פוגרומיסטים ורוצחים..." - ולמרות גסות הרוח גדושת ההסתה הזו, איש לא חשב שהוא איננו מועמד לגיטימי לפרס ישראל. והוא אכן זכה בפרס - ובצדק. מותר לאנשים לדבר ולכתוב, גם דברים שלא מוצאים חן בעיניי".

"אני מציע לפוסלי הרב אליהו ניסוח חדש לאמרתו של וולטר: "אינני מסכים לאף מילה מדבריך, ולכן תשתוק" כתב הרב נבון לסיכום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר