מסתמן: תומכי הרב איגרא יצביעו לרב יעקב שפירא

הרב איגרא פרש אמש (שני) ממועמדותו לתפקיד הרב הראשי האשכנזי וכפי הנראה כעת, חברי הגוף הבוחר שחשבו להצביע עבורו, יצביעו עבור בחירת הרב יעקב שפירא (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הרב יעקב שפירא (צילום: כיכר השבת)

הקרב על הרב: הרב אליעזר איגרא הודיע אמש (שני) על פרישתו מההתמודדות לתפקיד הרב הראשי האשכנזי בבחירות לרבנות הראשית.

הרב איגרא, זכה למספר קולות בקרב חברי הגוף הבוחר וכפי הנראה כעת קולותיו יעברו למתמודד הרב יעקב שפירא ראש ישיבת "מרכז הרב".

הרבנים ואישי הציבור שתמכו ברב איגרא יוצאים כעת באמירה ברורה בעד הרב יעקב שפירא אשר זוכה לקונצנזוס נרחב מכל גווני הציבור.

עד עתה היה הרב שפירא ביתרון מועט על הרב דוד לאו, אך כעת מסתמן יתרון משמעותי כאשר קולות הרב איגרא נעים לכיוונו ונוצר סחף בקרב אנשי הציונות הדתית לתמיכה במועמדותו.

כפי שכבר פורסם, רבנים חשובים מהגוף הבוחר תומכים גם הם ברב יעקב שפירא ואף רבני חב"ד שעשויים להוות לשון מאזניים מגלים גם הם את תמיכתם ברב שפירא כך שהתמיכה בו חוצה מגזרים.

בתחילת השבוע דווח ב"כיכר השבת" כי בקרב על תפקיד הרב הראשי האשכנזי, נראה כי המירוץ בין הגאון הרב יעקב שפירא ראש ישיבת 'מרכז הרב' וחבר מועצת הרבנות הראשית, לבין הרב דוד לאו רבה של מודיעין, צמוד במיוחד.

סוקרים שסקרו את גוף הבוחר עבור מטה הרב שפירא טוענים כי לרב יש תמיכה של למעלה משישים וחמש קולות בגוף הבוחר, ומתוכם מנו כ-60 "אנשי ברזל", כהגדרתם, זאת בעוד שלרב דוד לאו יש סך הכל כחמישים קולות.

אחד מהרבנים הספרדים הבכירים בגוף הבוחר אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי למרות תמיכתו החד משמעית בגר"י יוסף בכוונתו להצביע לרב יעקב שפירא ראש ישיבת 'מרכז הרב'.

"יש לי הכרת הטוב כלפי האבא שלו, הוא עזר הרבה לאברכים תימנים, דלתו הייתה פתוחה להם, וחייבים הכרת הטוב, חוץ מזה שהוא ראש ישיבה גדול ולומד תורה כל היום, הוא ראוי", הוא אומר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר