מפתיע: ארגוני צער בעלי החיים נגד איסור השחיטה הכשרה

עמותת אנונימוס לזכויות העלי החיים, מפרסמת מאמר בו היא מביעה את התנגדותה לאיסור על השחיטה היהודית: "יש לנהל מאבק בנושאים פחות 'חמים' וכובשי כותרות" (חדשות,בתפוצות)

יוסף פאר | כיכר השבת |
שחיטה כשרה (צילום: shutterstock)

אמירה מפתיעה בפרשת האיסור על השחיטה הכשרה בפולין: בעמותת אנונימוס לזכויות בעלי חיים מגנים את האיסור הפולני על השחיטה הכשרה, ואומרים כי "אם רוצים לצמצם את סבלם של בעלי-החיים העולים על שולחננו, יש לנהל מאבק בנושאים פחות 'חמים' וכובשי כותרות, אך משמעותיים בהרבה".

דוד שי, פעיל ישראלי בעמותה הנלחמת בצער בעלי חיים, מפרסם השבוע מאמר מיוחד בעיתון הפולני 'Rzeczpospolita', בו הוא טוען כי האיסור על השחיטה הכשרה, גובל בצביעות.

במאמרו כותב שי: "הספר 'משחטה' מאת גייל אייזניץ מסכם שמונה שנות חקירה במשחטות בארה"ב, על בסיס תצהירים מפי מאות עובדי משחטות. התחקיר המאלף של אייזניץ מוכיח כי החובה החוקית להמם בעלי-חיים בחשמל לפני שיסוף צווארם, אינה באמת מונעת או מצמצמת את סבלם".

לדבריו: "שיקולים כלכליים ופיקוח לקוי גורמים לאי הפעלת ההימום, להפעלתו באופן רשלני או סדיסטי, בעוצמה נמוכה מדי, או לזמן קצר מדי. השפעת ההימום ממילא אינה אחידה ובמקרים רבים ספק אם הוא מונע תחושת כאב או דווקא מחריף את המצוקה. בפועל נראה כי החשמול מהווה פעמים רבות עינוי נוסף, ואינו מצליח גם במיטבו למנוע את מרבית הייסורים הנלווים לטבח תעשייתי של בעלי-חיים. האם חיוב ביצוע חישמול כזה הוא המטרה הראויה ביותר למאבק למען בעלי-חיים?".

המאמר בעיתון הפולני

מסקנת המאמר שמפרסם שי, היא שאין דרך הומאנית להרוג בעלי-חיים, והפתרון ההומאני הוא להימנע מאכילת מוצרים מהחי.

דוד שי קורא לתנועה לזכויות בעלי החיים בפולין להעלות את המודעות לפגיעה בבעלי החיים טרם שחיטתם, במקום להתעסק בסבל הנגרם מהשחיטה עצמה אותה הוא מכנה כחלק מ"שיטות ההרג". לדבריו, תרנגולים סובלים פחות מהשחיטה עצמה ויותר מנכויות וקשיי נשימה הנגרמים מעיוות גופם.

"אם רוצים לצמצם את סבלם של בעלי-החיים העולים על שולחננו, יש לנהל מאבק בנושאים פחות 'חמים' וכובשי כותרות, אך משמעותיים בהרבה" מסכם המאמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר