סיקור מיוחד

המושכים בחוטים במטה הרב לאו: דתיים לאומים

במחנה הציוני דתי הסכינים נשלפות ומחיר ההשפלה הקשה נגבה. כעת מתברר כי עסקנים, פוליטיקאים ואנשי עסקים מהציונות הדתית הם אלו שעזרו לרב דוד לאו • כיכר השבת עושה סדר במטה החילוני והדתי לאומי ומביא את הדמויות הבולטות שפעלו למענו (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ידידים טובים: הרב לאו עם נתן אשל שפעל למינוי (צילום: שוקי לרר)

בעוד הסכינים במפלגת הבית היהודי נשלפות בשל ההפסד הצורב והעובדה שלמרות היות המפלגה שותפה בכירה בקואליציה על אף זאת נבחרו בסופו של דבר שני רבנים ראשיים חרדים ואף לא רב ציוני דתי אחד.

מתברר כי בשקט ומאחורי הקלעים הימרה קבוצת עסקנים ופוליטיקאים כמו גם אנשי עסקים מובילים מהציונות הדתית על ״הסוס המנצח״ ופעלה ללא לאות במשך חודשים ארוכים לבחירתו של הרב דוד לאו זאת בניגוד גמור לעמדת ראשי המפלגה.

נכון שתמיכתם של מרנן ראש הישיבה הגראי״ל שטיינמן ונשיא מועצת החכמים הגר״ע יוסף הביאה את תמיכתם האוטומטית של נציגי יהדות התורה וש״ס החרדים. אך עדיין נדרש מאמץ רב גם בקרב נציגי הגוף הבוחר החילונים והדתיים לאומיים על מנת ולהבטיח את הניצחון.

הרשימה: החילונים והדתיים שפעלו למען הרב דוד לאו

כיכר השבת עושה סדר במטה החילוני והדתי לאומי ומביא את הדמויות הבולטות שפעלו למען בחירתו של הרב לאו.

ראשון לכולם מציינים שם את ראש לשכתו לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו נתן אשל. אשל החובש כיפה סרוגה הוכיח כי כוחו עדיין רב וחיבר בין הרב לאו לנציגי תנועת הליכוד החברים בגוף הבוחר ביניהם חכים וראשי ערים.

"הרבה מהקרדיט של הניצחון מגיע לו" אומרים הגורמים ומספרים שלצידו פעל גם אייל חיימובסקי מהלשכה שיחד גרמו לתמיכתו הפעילה של ראש הממשלה נתניהו שהוא ורעייתו שרה נחשבים לידידים אישיים של משפחת לאו.

בין בכירי המטה שפעלו ללא לאות אפשר למצוא את ראש עיריית מודיעין חיים ביבס ועו״ד גלעד בוק שיחד עבדו קשה והפכו כל אבן בקרב חברי הגוף הבוחר המזוהים עם הציבור הכללי והדתי לאומי, בכדי לגרום להם לתמוך ברב לאו.

הרב לאו בביתו עם ראש עיריית מודיעין חיים ביבס (צילום: שוקי לרר)

בעבודה קשה ומאומצת הם גרמו לראשי ערים ולחכים לשנות דעתם ולהעביר את התמיכה להרב לאו. מעיד גורם במטה הבחירות. "העובדה שגם אני וגם ביבס וגם הרב לאו שירתנו בצה"ל הובילה לחיבור בינינו וכך הצלחנו לחבר אנשים נוספים", אומר עו"ד בוק.

זוג בכיר נוסף שסייע במיוחד הינם עו״ד שלמה נס ורעייתו החכית לשעבר לאה נס תושבי גבעת שמואל שעזרו רבות.

בהתמודדות וסייעו מול חברי הגוף הבוחר המזוהים עם הציונות הדתית. נס נחשבים למקושרים במיוחד בציבור הדתי לאומי ה"בורגני" ומקורבים לראשי עיריות ועסקני המפד"ל הישנה.

בחברי הכוורת המצומצמת ניתן למצוא גם את איש העסקים קובי שליסל תושב רעננה הנחשב לידי טוב של הרבנית הדסה רלב"ג השוויגער של הרב לאו ועל כן התגייס לסייע כשהוא מפעיל את קשריו הענפים מול ראשי המועצות הדתיות המזוהים עם הציבור הדתי לאומי כמו גם את רז קיל, יועצו הבכיר לשעבר של מנהיג מפלגת הבית היהודי נפתלי בנט ומי שסייע לו בפריימריז במפלגה הדתית לאומית, וכעת החליף צד והפעיל את קשריו הענפים אל מול בכירי המגזר במטרה לשכנעם לתמוך במועמדותו של הרב דוד לאו.

שלא כבמטות אחרים שהיו מאורגנים ומתופעלים אנחנו עבדנו בהתנדבות מכל הנשמה ומכל הלב במטרה שהרב לאו יצליח ואכן בסיעתא דשמיא הצלחנו מסכם בסיפוק עו״ד גלעד בוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר