עצומה ברשת: לפתוח את 'חוף צאנז' בנתניה בשבת

החוף הנפרד היחיד בעיר נתניה ייפתח בשבת? עצומה שעלתה לרשת קוראת לעצור את סגירת החוף בשבת עקב סיבות של "פיקוח נפש": "בחוף נמצאים ממילא מאות מתרחצים ללא שירותי הצלה, וזוהי אטימות מוחלטת". אחת המגיבות לעצומה: "רצועת החוף של נתניה מספיק גדולה, מה העניין להיטפל דווקא לחוף קרית צאנז" (חדשות, ארץ)

יוסף פאר | כיכר השבת |
חרדים בחוף ים (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

החוף הנפרד ייפתח בשבת? עצומה שעלתה לרשת האינטרנט קוראת לעיריית נתניה להפעיל את חוף 'צאנז' המיועד בימי החול לשומרי תורה ומצוות - גם ביום שבת. המניע לעצומה הוא "פיקוח נפש" הנגרם מאי הפעלת החוף בעיצומה של השבת.

מיכה פדרינג, יוזם העצומה כתב בה כי "בחוף צאנז נמצאים ממילא מאות מתרחצים, ללא שירותי הצלה, וזוהי אטימות מוחלטת, אטימות שהופכת את העירייה לאחראית לאסונות שאירעו בחוף ולאסונות שעוד עלולים להתרחש".

לדבריו: "בלי קשר לדיני נפשות, מדוע שתושבים שגרים באזור קריית צאנז ועין התכלת ייאלצו להיסחב לחופים אחרים שעמוסים במאות מתרחצים? פתיחת החוף תדלל את הלחץ בחוף ארבע עונות ובחופי סירונית".

כאות התחשבות ברגשות הציבור החרדי, ואנשי חסידות צאנז המתגוררים בסמוך לחוף, הוא סגור בשבתות, לא ברור אם העצומה אכן תשפיע ותוביל להחלטה של עיריית נתניה, אולם ברור כי צעד שכזה לא יעבור בשתיקה על ידי תושביה החרדיים של העיר.

באתר האינטרנט של עיריית נתניה נכתב כי: "חוף צאנז הוא חוף עם הפרדה לדתיים. חוף יפה, רחב ומסודר עם מדרגות היורדות עד לחוף. המקום מגודר וקיים פיקוח על החוף. כמו כן, הקיוסק בחוף כשר למהדרין, שירותי עזרה ראשונה ועוד עומדים לרשות המתרחצים. החוף סגור לרחצה בשבת".

אחת המגיבות לעצומה, דווקא הביעה תמיכה בהשארת החוף סגור בשבתות ואמרה "רצועת החוף של נתניה מספיק גדולה, מה העניין להיטפל דווקא לחוף קרית צאנז? זה חוף שמיועד למגזר שלם כבר שנים ולכן לא מובנת לי טענותייך".

יצויין, כי יוזם העצומה, עומד בראשות מפלגה המתמודדת בבחירות המקומיות בנתניה ועונה לשם "פדרינג לעתיד נתניה". המגיבה לעצומה, ביקרה את הניסיון לרכוש תומכים באמצעות ניגוח הציבור החרדי ואמרה: "טעות בידייך אם אתה חושב בסגנון לפיד ושות' שכותרות על חשבון המגזר החרדי יביאו לך יותר קולות, צר לי לאכזב אותך כי אם זה הכיוון שלך אז את הקול שלי כבר הפסדת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר