המרגל מנטורי קרתא: "מדינת ישראל אסורה על פי ההלכה"

יצחק ברגל, איש נטורי קרתא שהציע לרגל עבור איראן, אמר בחקירתו כי "מדינת ישראל זה דבר אסור על פי התורה" אולם הבהיר כי: "טוב שזה לא יצא לבסוף לפועל" • תמליל החקירה (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
יצחק ברגל, הציע לרגל עבור איראן (צילום: פלאש 90)

"מדינת ישראל זה דבר אסור על פי התורה" אבל: "טוב שזה לא יצא לבסוף לפועל", כך אמר יצחק ברגל, איש נטורי קרתא החשוד בניסיון ריגול עבור איראן בחקירתו.

בתמלילי החקירה שפורסמו הערב לראשונה ב'חדשות 2' אומר ברגל: "רציתי לאסוף עבורם מידע, זו ההשקפה של נטורי קרתא, חשבתי שאקבל מזה תמיכה כספית עבור העזרה ואיסוף המודיעין שהצעתי בעת שהייתי בשגרירות".

"אמרתי שאם הם צריכים שיתוף פעולה ושאני אהרוג איזה ציוני כדי להראות שיש פה משהו רציני, אבל לא התכוונתי לזה באמת".

"חשבתי שזה דבר טוב ללכת לשגרירות אירן ולשאול אם הם צריכים ממני עזרה, דברים כלליים, כמו איסוף מידע, כשלא ידעתי באותו הזמן במה בדיוק מדובר".

ברגל הסביר מדוע יצר קשר עם האיראנים באמצעות קפה אינטרנט ולא דרך ביתו, ואמר: "חשבתי שזה עדיף כי ידעתי שאני עושה דבר אסור על פי החוק ופחדתי שיתפסו אותי".

ברגל סיפר לחוקריו על הליך יצירת הקשר עם האיראנים: "נחתתי בברלין בשעת בוקר מוקדמת ולקחתי רכבת למרכז העיר. בבוקר למחרת הלכתי לשגרירות אירן בעיר שאת כתובתה מצאתי באינטרנט. לא היה שם אף אחד, אז חזרתי למחרת בסביבות השעה 10:00 בבוקר".

ברגל מספר כי נשאל על ידי הפקיד במקום מהיכן הוא מגיע, "אמרתי לו שאני מישראל והוא הכניס אותי לחדר פנימי, שם היה מישהו בשם האג'י באבא, בעל זקן אפור, ואחר כך הצטרף עוד מישהו שאני לא יודע את שמו. אמרתי להם שאני משתייך ל'נטורי קרתא' תוך שהשיחה בינינו היא בשפה האנגלית".

ברגל מובל לבית המשפט (צילום: פלאש 90)

"לרוב דיברנו על השקפה ועל הנושא של האם הם צריכים איזושהי עזרה. בכלליות, לא הייתה לי שום כוונה לשום דבר קטלני, אלא לדברים קטנים כמו איסוף מידע על ארץ ישראל והם אמרו: 'נעביר את זה לדרגים הגבוהים'. סיכמנו שאני אתקשר אליהם ואחרי חודש התקשרתי ואמרו לי שאין יותר אדם בשם האג'י באבא. מאז, אין לי שום קשר לנושא הזה".

ברגל סיפר על השיחה עם האג'י באבא: "אני אמרתי שיש יהודים שמדינת ישראל היא אסורה על פי תורתנו ודיברנו על זה; הצעתי שיתוף פעולה ראוי מאוד במטרה שיתחלף השלטון לשלטון של גויים. הייתה שיחה מאוד קצרה, בעיקר על הנושאים של ההשקפה. הם בעיקר הקשיבו ולא אמרו דבר".

ברגל סיפר מה ענה לשאלת האיראנים האם יצר קשר בעבר עם שגרירות זרה: "לפני 26 שנים, בשנת 1987, לפני שחזרתי בתשובה, הייתי אז רווק בן 24. נסעתי להולנד, ומשם לבלגיה. בבלגיה הלכתי לשגרירות לוב ושאלתי על אפשרות הגירה ללוב"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר