לקראת הכרעה: כריסטין קווין תזכה בתמיכת ענק של הציבור החרדי?

רגע ההכרעה מתקרב: גורם המקושר עם בתי הרבנים בניו יורק אומר בשיחה ל'כיכר השבת' כי תמיכת הציבור החרדי תוכרע תוך ימים. במועמדים המובילים: כריסטין קווין, ביל דה בלסיו וביל תומפסון • סיקור מיוחד (חרדים,בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כריסטין קווין, יתכן ותקבל את התמיכה החרדית למרות אורח חייה הבעייתי (צילום: shutterstock)

הבחירות לראשות עיריית ניו יורק: בקהילה החרדית בניו יורק נערכים לקראת ההכרעה שצפויה להתקבל בימים הקרובים לגבי התמיכה במועמד המועדף על המגזר לראשות העיר.

בעוד כשבועיים יתקיימו הפריימריז בתוככי המפלגות זו הרפובליקנית וזו הדמוקרטית, והמרוץ אחר הקול היהודי בכלל והחרדי בפרט - גובר.

בימים האחרונים, גוברים מאמצי העסקנים והלוביסטים החרדים לגבש תמיכה רבנית ופוליטית במועמד אותם הנו מייצגים.

גורם בקהילה החרדית אומר הערב (רביעי) ל'כיכר השבת', כי למרות שבעבר כיהנו בניו יורק ראשי עיר מהמפלגה הרפובליקנית, ההערכה היא כי הפעם דווקא המועמד הדמוקרטי ייגבר, וזאת לאור העובדה כי מרבית תושבי העיר הליברלית מזדהים עם מפלגה זו.

ביל תומפסון, פונה בעיקר לקול השחור, אולם בעל סיכויים גם בקרב הציבור הכללי בעיר (צילום: shutterstock)

לדבריו, זו הסיבה שכעת משקיעים בציבור החרדי את מירב המאמצים לקראת ההכרעה בבחירות הפנימיות של המפלגה הדמוקרטית, כשהמועמד המועדף עליהם, עשוי להיבחר גם בבחירות הכלליות שיתקיימו בחודש נובמבר.

שלושת המועמדים הדמוקרטים המובילים הנם כריסטין קווין - דוברת מועצת עיריית ניו יורק כיום, ומי שנחשבת כעת לבעלת הסיכויים הבולטים והגבוהים ביותר לזכות בתפקיד; ביל דה בלסיו, הנחשב לאהוד מאוד בקהילה החרדית בברוקלין וזאת לאור יחסו ההגון לציבור הדתי, וביל תומפסון המייצג את קהילת השחורים אך סיכוייו רבים גם בקרב האוכלוסיה הכללית בעיר.

ניו יורק, תמיכת האוכלוסייה החרדית בעיר חשובה למועמדים (צילום: shutterstock)

"נצטרך לקבל הכרעה כבר בימים הקרובים" אומר הגורם המקושר עם בתי הרבנים בעיר, ומסביר מדוע: "לאור הדד ליין הקצר והעובדה שצריך לפעול לשכנע את המצביעים הפוטנציאלים".

יצויין, כי ביממה האחרונה הוצבה ע"י אגודת ישראל באמריקה עמדה לרישום מצביעים בבית כנסת המרכזי שומרי שבת במרכז השדרה ה-13, וזאת על מנת ולזרז את המצביעים להירשם בכדי שישולבו בפנקס הבוחרים.

"יש לנו הזדמנות להשפיע על הסיוע לקהילה החרדית בקדנציה הקרובה, ועלינו לעשות זאת". אומרים באגודת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר