ימי תשובה

מהפך • הילדים החסידיים הושבו ללמוד בחיידר בב"ב

שמחה גדולה הבוקר (שישי) בתלמוד תורה של חסידי בעלזא בעיר בני ברק לאחר שהילדים שהוצאו על-ידי אביהם שבו ללמוד בחיידר בו למדו. לפני כשבוע, החליט אבי המשפחה, לו שישה ילדים, להמשיך בדרך חיים אחרת מהדרך החסידית בה חי, והעביר את ילדיו ללמוד בבית ספר חילוני בראש העין (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולמים אין קשר לכתבה)

ימי תשובה: שמחה גדולה הבוקר (שישי) בתלמוד תורה של חסידי בעלזא בעיר בני ברק לאחר שהילדים שהוצאו לפני כשבוע על-ידי אביהם שבו ללמוד בחיידר בו למדו.

לפני כשבוע, החליט אבי המשפחה, לו שישה ילדים, להמשיך בדרך חיים אחרת מהדרך החסידית בה חי, והעביר את ילדיו ללמוד בבית ספר חילוני בראש העין, מקום מגוריהם החדש אליו עברו מהעיר בני-ברק.

הלם בב"ב: זוג חסידי עזב את הדת עם ששת ילדיו

בימים האחרונים פעלו מאחורי הקלעים מנהליו הרוחניים של התלמוד תורה בו למדו הילדים, במטרה להשיב את הילדים אל החיידר החסידי. "מדובר בילדים מצוינים שלא אמורים לשלם מחיר על החלטתו המוטעית של אבי המשפחה", הם אמרו.

המנהלים חששו שבשל החלטה פזיזה הם ייאבדו את כל האידישקייט שלהם ויהפכו לחילונים רח"ל, ואכן, המאמצים הרבים נשאו פרי והבוקר כאמור שבו הילדים ללמוד בחיידר הוותיק.

יצויין כי בסביבתו של האב סירבו להגיב ועדיין לא ברור האם גם הוא שינה את דעתו ושב בתשובה שלימה או שעדיין עומד במריו וההסכמה הינה רק לגבי בני המשפחה.

מקורביו מסבירים כי ההחלטה הקודמת על המהפך התקבלה לאחר שיקול דעת ומחשבה של שנים רבות ואינה קשורה כהוא זה לשירותו הצבאי. "להגיד שהוא התקלקל בצה"ל זה לא נכון ומגוחך", הם טענו.

כאמור, הבוקר השיגו העסקנים הישג חלקי אמנם אך רב מאוד וזאת בנוגע לחינוך הילדים שימשיך להיות על פי דרך ישראל סבא והמסורת היהודית.

כזכור, בתחילת השבוע דווח ב"כיכר השבת" על אברך חסידי, מוכר בעיר בני-ברק, שהחליט לפתע לזנות את הדת, כאשר הצעד הראשון בכך היה בכך שעברו להתגורר בראש העין והעבירו את הילדים ללמוד בבית ספר ממלכתי.

בשיחה שקיים "כיכר השבת" עם כמה ממכריו, הם סיפרו כי מדובר באברך מן היישוב שאף אחד לא האמין שהמשבר הזה "יתפוס" אותו לפתע פתאום. להערכתם, הכל החל בשל העובדה שבשנים האחרונות התגייס לצה"ל למסגרת שאינה תורנית חרדית ושם החל "להתקלקל" כשעם הזמן חל שינוי בתפיסותיו ובאורח חייו, אולם לדבריהם, על אף כל זאת עשו העסקנים מאמץ איתן להשאיר את הילדים בחינוך חרדי.

אחד מידידיו מספר כי הילדים היו נחשבים למצטיינים ביותר בכיתה ולשקדנים במיוחד שעדיים לגאון ולתפארת. "פשוט מכמיר לב לראות כיצד הוא הגיע יום אחד והחליט לנתק אותם מהכל ולהפוך אותם בעל כורחם לחילונים ממש", הוא אמר בכאב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר