הגראי"ל שטיינמן התבטא בחריפות נגד אדם שזלזל בפסק של מרן הגר"יש אלישיב

קובץ תורני ובו זלזול בפסק הלכה של מרן פוסק הדור הגר"יש אלישיב זצוק"ל, גרר תגובה קשה מצידו של מרן הגראי"ל שטיינמן שאמר כי על המו"ל לבקש סליחה בקבר הגרי"ש (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום: פלאש 90)

עוון זלזול בתלמידי חכמים: קובץ תורני שהובא לאחרונה למרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, ובתוכו מובאים דברים מאחד הכותבים שנכתבו תוך זלזול חמור בפסק הלכה שיצא מתחת יד פוסק הדור מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל - גרר התבטאות חריפה מצידו של ראש הישיבה.

המקורבים סיפרו למרן ראש הישיבה בהקשר לכך, כי מרן שר התורה הגר״ח קנייבסקי התבטא ואמר כי על המוציא לאור של הקונטרס לקחת מנין, לעלות לציון מרן פוסק הדור זצ״ל ולבקש מחילה.

מרן הרב שטיינמן הזדעזע כששמע את הדברים, והתבטא בחריפות בשפת האידיש: "און אויב מען גייט נישט אליין צום קבר, ברייננגט מען איהם צום קבר... " ראש הישיבה חזר ואמר זאת בתרגום לשפת העברית "אם הוא לא הולך בעצמו לקבר, מביאים אותו לשם, כשכבר איננו יכול ללכת..."

ציונו של מרן הגר"יש אלישיב (צילום: פלאש 90)

בתוך כך, תלמידים ומקורביו למרן הרב שטיינמן מספרים כי גאב"ד מאקווא שאל בימים האחרונים את מרן ראש הישיבה "מפני מה זכה החפץ חיים שנתקבלו ספריו כ"כ כבר בחייו?", הגראי"ל השיב כי זכה לכך בזכות מידת ה"ענוה".

הגראי"ל שטיינמן ציין כי כי מובא בספרים שגם בדורו של מרן הבית יוסף היו 3 גדולי הדור שהיו ראויים לחבר את השולחן ערוך, וזכה לכך הבית יוסף מחמת ענוותנותו.

במענה לשאלה נוספת שהתקבלה בבית הגרא"יל בימים האחרונים השיב ראש הישיבה בנוגע לשאלה במה ניתן להתחזק לקראת השנה החדשה, ואמר כי על בני תורה שעיקר אומנותם בפה, להיזהר בעיקר ב-"לשמור על הפה שיהיה נקי מכל דיבור אסור. ובשבת להוסיף ולהיזהר מדברים מיותרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר