מאירועי החג והשבת בציבור החרדי

הגראי"ל שטיינמן חש ברע; הרב גלינסקי פונה לביה"ח

סיכום אירועי החג: מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן חש ברע במהלך 'עלינו לשבח', ויצא למנוחה. קודם לכן, במהלך ברכת 'מי שברך' שנערכה ציין הגראי"ל כי הברכה נערכת לזכות כלל ישראל, והוסיף: "חוץ מהלפידניקעס". ביום השני, אושפז הגר"י גלינסקי בבית החולים "מעייני הישועה" מחשש לאירוע מוחי (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגראי"ל שטיינמן והגר"י גלינסקי (צילום: יהודה פרקוביץ - כיכר השבת)

אירועי החג בציבור החרדי: במהלך ברכת "מי שברך" שנאמרה בקריאת התורה ונערכה לזכות כל עם ישראל בבית מרן הגראי"ל שטיינמן, ציין מרן ראש הישיבה כי הברכה מיועדת לכלל ישראל "חוץ מהלפידניקעס וכל הרשעים שרוצים לבטל את התורה".

בתפילת הבוקר ביום הראשון של החג, נוצרה דאגה רבה בקרב המתפללים עם הגראי"ל, וזאת כאשר לאחר קיום ה"כורעים" בתפילת 'עלינו לשבח', חש מרן הגראי"ל ברע. ראש הישיבה פונה ע"י מקורביו לנוח בחדרו, ורופא שהוזעק למקום קבע כי מדובר בהתייבשות ובאיבוד נוזלים. לאחר מנוחה של כמחצית השעה שב מרן ראש הישיבה להמשך התפילה כרגיל.

ביומו השני של ראש השנה, ערך הגראי"ל "מי שברך" לתורמים עבור היכלי התורה והכוללים.

הרב גלינסקי פונה לבית חולים

אמש (שישי), בשעות אחר הצהריים של יומו השני של ראש השנה, פונה המגיד הגאון רבי יעקב גלינסקי לבית החולים מעייני הישועה בבני ברק, וזאת לאחר שחש ברע.

מתנדבי כוחות ההצלה שהגיעו לטפל בו העלו את החשש כי מדובר באירוע מוחי. הגר״י גלינסקי פונה ואושפז בבית החולים כשמחר (ראשון) יערכו לו הרופאים בדיקות מקיפות במטרה לאבחן את מצבו הרפואי.

בבית המדרש לדרמן ברח רשב"ם בו הינו מתפלל נאמרו פרקי תהילים לרפואתו.

הגאון הרב נטע פריינד, אושפז בליל השבת בבית החולים שערי צדק, וזאת לאחר איבוד נשימה. במהלך השבת מצבו הוגדר יציב.

אלפים הגיעו לברכת "לשנה טובה" אצל שר התורה

רבים עברו במהלך הלילה הראשון של ראש השנה לברך ולהתברך בברכת שנה טובה ע"י מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שקיבל את ההמונים מתחת לבית המדרש לדרמן ברח רשב"ם בעיר בני ברק. מחסומים וגדרות הוצבו ליד ביתו של מרן, סדרנים שמונו שמרו על הסדר במקום, כשנחשול האדם השתרך לאורך הרחוב במשך שעות ארוכות.

בעיצומו של היום השני של החג, הגיעה קהילת בית הכנסת 'שערי אליהו' מיוצאי מרוקו, יחד עם רב הקהילה להיכל "אהל קדושים" בו נערכות תפילות הימים הנוראים של ישיבת פוניבז'. הקהילה הגיעה למקום לרגל שמחת ברית מילה שערך אחד המתפללים שחפץ בכך שראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, ישמש כסנדק.

פוניבז': רה"י תוקע כבר 70 שנה

בישיבה מציינים, כי במשך קרוב לשבעים שנה זוכים אלפים רבים לשמוע את התקיעות בראש השנה מפי ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, חוץ מהמתפללים בישיבת פוניבז' באים בזמן התקיעות רבים מתושבי ב"ב לשמוע את התקיעות.

התקיעות הראשונות של הגאון רבי גרשון אדלשטיין, נערכו בשנת תש"ה עוד בימי בחרותו, אצל החזון איש, הבעל תוקע אצל החזון איש נחלש באותה שנה, החזו"א שהכיר את הגר"ג ודן עמו רבות בלימוד שמע כי הוא מלומד בחכמת התקיעות, וקרא לו לתקוע באותה שנה, כאשר 'המקריא' היה החזון איש.

לפני התקיעות, דנו יחדיו החזו"א והגר"ג בנוגע לנשימות בתקיעות. מאחר והרב אדלשטיין היה באותם ימים בחור צעיר, לא לבש קיטל בתקיעות.

החל משנת תש"ו ועד היום, תוקע ראש הישיבה את התקיעות בישיבת פוניבז' (כאשר בשנותיו הראשונות היה עדיין בחור ולא לבש קיטל בתקיעות), המקריאים במשך השנים היו הרב מפוניבז', הגרא"מ שך והגר"ד פוברסקי זצ"ל, ולאחר מכן יבלחט"א הגרב"ד פוברסקי שליט"א.

תקיעותיו של ראש הישיבה מפליאים מחדש מידי שנה את השומעים, מאחר והתקיעות יוצאות בפעם הראשונה ללא כל פגם, המפליא ביותר הוא כי הגר"ג אינו מתאמץ כלל בתקיעות. הגרא"מ שך שהתפלא על הדבר שאל על כך להגר"ג, שהשיב לו "כתוב בגמ' שתקיעת שופר חכמה ואינה מלאכה".

ביום השני של ראש השנה לובש הגר"ג בגד חדש לברכת שהחיינו. רבים מבקשים מראש הישיבה להזכיר את שמם להצלחה וישועה לפני התקיעות, הישועות הרבות סביב התקיעות הביאו מאות סיפורי ישועות הידועים בקרב משפחות רבות שנושעו.

החזן במוסף בשני הימים בישיבת פוניבז' הוא החזן המיתולוגי הגאון רבי צבי איזנשטיין (85), בשחרית ביום הראשון, הגאון רבי ברוך דב בן שלום - ר"מ בישיבת פוניבז' לצעירים, וביום השני הגאון רבי צבי יהודה אדלשטיין בנו של הגאון רבי יעקב אדלשטיין.

מודיעין עילית: בהיכל הכולל "עטרת שלמה" שבראשות הגאון רבי שלום בער סורוצקין, התקיים השנה לראשונה מניין ענק בו השתתפו מאות אברכים מקרית ספר וברכפלד.

התפילה נערכה בהיכל ישיבת 'אורחות תורה', כאשר ביום הראשון שימש כחזן הגאון רבי יחיאל קלרמן, מראשי הישיבה. וביום השני הרב איזנשטיין - בנו של החזן המיתולוגי בישיבת פוניבז'.

בשבת שלאחר ראש השנה, התפלל בישיבה הגאון רבי יצחק זאב פינשטיין - ראש ישיבת נר זרח בזרועה

ויזני'ץ: הרבי שימש כשליח ציבור

בחסידות ויזניץ עברו אלפים במשך שעות ארוכות לאחר תפילת ערבית של ליל יום א של ר״ה, בכדי לאחל ולהתברך בברכת שנה טובה ע"י כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ.

רגעי התעלות מיוחדים עברו על אלפי החסידים בתפילת המוסף בה שימש האדמו״ר מויזניץ כשליח ציבור לפני התיבה.

יצויין, כי בתפילת שחרית ביום השני של ר״ה ניגש לפני התיבה הרה״צ רבי חיים מאיר הגר, רבם של חסידי ויזניץ בארה״ב שאף נשא את דרשת שבת שובה במהלך השבת האחרונה בהיכל ביהמ״ד הגדול של החסידות.

סערט ויז'ניץ: המונים הריחו טבק

שמחה גדולה שררה בחסידות סערט ויזניץ בחיפה כשכ״ק מרן האדמו״ר מסערט ויזניץ השתתף בכל התפילות ואף ניגש בעצמו לפני העמוד בתפילת המוסף של היום השני של ראש השנה, וזאת לאחר שבועות ארוכים בהם חש שלא בטוב ואף היה מאושפז בבית החולים.

במהלך ימי ראש השנה, עברו חסידים רבים בשעת קריאת התורה בין גברא לגברא להריח מקופסת הטבק שבידי האדמו״ר שהנה ירושה מבעל הצמח צדיק מויזניץ זצ״ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר