סיקור מיוחד

הבחירות לראשות עיריית ניו יורק: חילוקי דעות בסאטמר

התמיכה החרדית בבחירות לראשות העיר ניו יורק: בקרב חסידי סאטמר שבהנהגת האדמו"ר מהר"א, הביעו לאחרונה תמיכה רשמית וגלויה במועמד הדמוקרטי לראשות עיריית ניו יורק ביל דה בלסיו. מנגד, מסתמן כי בקרב פלג סאטמר המונהג על ידי האדמו"ר מהר"י, יביעו תמיכה דווקא במועמד השחור ביל תומפסון (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
תומפסון ודה בלסיו לצד חרדים (צילום: א בליק)

הבחירות לראשות עיריית ניו יורק: ביום שלישי הקרוב ייערכו הפריימריז במפלגה הרפובליקנית ובזו הדמוקרטית, שיכריעו את זהותו של מועמד המפלגות לתפקיד ראש העיר בבחירות שייערכו בנובמבר.

מסקרים שנערכו בימים האחרונים עולה, כי המועמד המוביל כעת בקרב חברי המפלגה הדמוקרטית הינו ביל דה בלסיו, שזוכה לתמיכת חלק נרחב מהקהילות החרדיות בשכונת בורו פארק ווילאמסבורג שברובע ברוקלין.

בערב החג, הגיע דה בלסיו למסיבות התרמה מיוחדות שנערכו בבתי נגידים חרדים כשהם מצהירים בכך על תמיכתם הרשמית בו. בנוסף גם בחסידות מהר"א מסאטמר הוחלט בימים האחרונים להכריז על תמיכה רשמית בדה בלסיו.

דה בלסיו בערב התרמה שערכו חרדים עבורו (צילום: א בליק)

יצויין עם זאת, כי גם שני המועמדים המובילים הנוספים כריסטין קווין וביל תומפסון ממשיכים לחזר אחר הקול החרדי שעשוי להשפיע על גורל הבחירות ותומפסון אף הגיע להתברך במעונם של האדמו"רים מהר"י מסאטמר, סקולען, פאפא ומונקאטש.

במקביל לתמיכתו של המהר"א מסאטמר במועמדותו של דה בלסיו, מסתמן כי בקרב חסידי מהר"י מסאטמר יביעו את תמיכתם דווקא במועמד השחור ביל תומפסון.

בתוך כך, בימים האחרונים תקף ראש עיריית ניו יורק מייקל בלומברג את הקמפיין שמוביל דה בלסיו וכינה אותו כ"גזעני". בלומברג הצהיר כי במרוץ במפלגה הרפובליקנית הוא תומך בגו'ן לוטה, ובמפלגה הדמוקרטית הוא תומך בכריסטין קוויין.

תומפסון עם חסידי סאטמר (צילום: א בליק)

ההערכות בקרב פרשנים פוליטים בעיר הנם כי באם ינצח דה בלסיו בהתמודדות במפלגה הדמוקרטית, הרי שבלומברג יתגייס ויטיל את כל כובד משקלו לטובת המועמד הרפובליקני.

"המדיניות עליה מצהיר דה בלסיו בקמפיין הנה הפוכה לחלוטין ממדיניותו של בלומברג, ובשל החשש ממהפך בעיר הוא יעשה הכל בכדי שדה בלסיו לא ייבחר". אומרים הפרשנים בניו יורק.

דה בלסיו עם חברים חרדים (צילום: א בליק):

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר