בגלל גפני? לפיד החליט לעכב את אישור סעיף 46 לעמותות החרדיות

שר האוצר יאיר לפיד (יש עתיד) החליט לעכב את אישור סעיף 46 לעמותות החרדיות. גורם ב"יש עתיד": "גפני הוציא הודעה בנושא שהוא כמעט ולא היה מעורב בו וגרם לנזק" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
לפיד עם גפני (צילום ארכיון: פלאש 90)

שר האוצר יאיר לפיד (יש עתיד) החליט לעכב את אישור סעיף 46 לעמותות החרדיות, כך נודע ל"כיכר השבת".

סעיף 46 קובע כי אדם שתרם בשנת המס סכום כסף, למוסד המוגדר כ"מוסד ציבורי" הנקבע על-ידי שר האוצר וועדת הכספים, יזוכה מהמס שהוא חייב באותה שנה בשיעור של 35 אחוזים.

משמעות ההחלטה של לפיד היא פגיעה קשה בתזרים התרומות לעמותות המשוועות לכך, וזאת מאחר והזיכוי ממס מגביר את מתן התרומות.

ל"כיכר השבת" נודע כי הסיבה שלפיד החליט לעכב את אישור סעיף 46 היא בעקבות הודעה שהוציאה לשכת ח"כ משה גפני, בה נאמר כי "למרות השינויים והגזירות שזמם לפיד, עשרות העמותות והגופים החרדיים שטרם קיבלו סעיף 46 יאושרו בדיון הבא של ועדת הכספים".

לפיד כפי הנראה הרגיש שגפני מנסה לעשות סיבוב על חשבונו ולכן החליט לעכב את אישור סעיף 46 ולהראות מי בעל הבית.

גורם ב"יש עתיד" אמר הבוקר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "במקום שמשה גפני היה שותק ונותן לזה לעבור בשקט הוא הלך הוציא הודעה בנושא שהוא כמעט ולא היה מעורב בו ובכך גרם לנזק".

בהודעה שיצאה מלשכת ח"כ גפני, נמסר כי בדיון שקיימה ועדת הכספים אושרו עשרות גופים ועמותות לקבלת איסור לסעיף 46, כאשר ח"כ גפני העלה את העובדה כי מתוך כל רשימת הגופים שהובאו לאישור הועדה, אין כלל גופים חרדיים, בתי כנסת, עמותות חסד או גופים הנוגעים ליהדות ולדת.

"מתברר ששר האוצר יאיר לפיד, לא רק שפוגע בתקצוב עולם התורה, הוא גם מנסה למנוע מתן תרומות למוסדות התורה והחסד", זעם גפני, "כל הגופים שאינם נתמכים, מצפים זמן רב לאישור הזה שיסייע להם בקבלת תרומות לפעילותם הברוכה אשר נעשית ללא תמיכת המדינה, ואין כל סיבה שלא יקבלו זאת".

נציג רשות המסים יהודה מונסונוגו הבטיח בתגובה כי ידאג שברשימה הבאה יובאו כל העמותות שאושרו על ידיהם ולא הגיעו לדיון זה בועדת הכספים, שהם כחמישים עמותות.

בנוסף, במהלך הדיון התברר כי שר האוצר עומד לשנות את הקריטריונים לקבלת סעיף 46 וזאת ע"י הקמת ועדה שתדון בכך. בתגובה דרש גפני כי לא יתכן שהנושא יידון בוועדה חיצונית ללא מעורבות של ועדת הכספים של הכנסת אשר תפקידה לפקח על העניין. לאור זאת קיבל יו"ר הועדה ח"כ ניסן סלומינסקי את דרישת גפני, ואמר כי ועדת הכספים אכן תהיה חלק מהרכב הועדה שתדון בענין.

בתום הדיון, הודיע ח"כ גפני כי לראשונה יימנע בעת ההצבעה על אישור הגופים לקבלת סעיף 46, "ברשימה הזאת אין גופים חרדיים והדבר נעשה במכוון ובאופן שלא נעשה מעולם, אני לא אתמוך באישור הגופים הללו כל עוד מדירים חרדים מהעניין", גפני הוסיף כי הוא מקווה כי הבטחתו של נציג רשות המיסים אכן תבוצע ובדיון הבא, עשרות הגופים שאושרו מקצועית, יובאו גם הם לאישור ועדת הכספים, "המדינה צריכה לסייע לגופים ולעמותות הללו, ולא לפגוע בהם".

את תגובת לשכת ח"כ גפני לא ניתן היה להשיג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר