עלות 'חתן תורה' של הראב"ד הרב משה שטרנבוך: 17 אלף דפי גמרא

חמישה מתלמידי הישיבה ברמות א' בירושלים, בראשה עומד ראב"ד 'העדה' הגר"מ שטרנבוך, קנו עבורו יחד את "חתן תורה" בחג שמחת תורה תמורת לימוד 17 אלף דפי גמרא (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הראב"ד בשמחת תורה (צילום: כיכר השבת)

17 אלף דפי גמרא, זה העלות שהתחייבו תלמידי הישיבה בשכונת רמות א' בירושלים, עבור קניית "חתן תורה" לראש הישיבה, ראב"ד 'העדה החרדית', הגאון רבי משה שטרנבוך.

לראשונה מזה עשרות שנים, הראב"ד לא שהה בשמחת תורה עם בני קהילתו בבית הכנסת הגר"א בשכונת הר נוף, בשל בקשת תלמידי ישיבתו שנפתחה בקיץ האחרון, שישהה עמם בחג.

במהלך מכירת הזכות לקנות את עליית 'חתן תורה', אשר העולה לתורה מסיים בעלייתו את פרשת "וזאת הברכה" וממילא את חמשת חומשי תורה, התרחשה ההפתעה.

טובי תלמידי הישיבה נאבקו על הזכות לקנות את העלייה לרבם, כפי הנהוג בישיבות, המכירה הייתה תמורת התחייבות ללימוד דפי גמרא בשנה הקרובה.

כאשר המחיר הגיע לכמעט 4,000 דפי גמרא, וחמישה מבני הישיבה התמודדו על הזכות, הציע הגר"מ שטרנבוך כי כל אלו שהסכימו להתחייב על מעל 3,000 דפי גמרא יקנו יחד את העלייה.

התלמידים הסכימו ולאחר העלייה, שהסתכמה ב-17 אלף דפי גמרא, ערך ראש הישיבה "מי שברך" לכל חמשת הבחורים, ואף הודיע כי יעניק לכל אחד מהם את סט ספריו "שו"ת תשובות והנהגות", עם הקדשה אישית.

התלמידים שזכו לרכוש לרבם את העלייה, יצטרכו ללמוד בממוצע, מדי יום, שמונה דפי גמרא, חוץ מסדרי הישיבה.

במהלך שמחת החג שנערכה בישיבה לקראת יציאת החג, בהשתתפות בני הישיבה ורבים מתושבי רמות, נשא הראב"ד דברים, והביע את שמחתו הגדולה על ריבוי לימוד התורה שיצא מהתחייבות הבחורים, והוסיף כי "יש אנשים שרוצים להשפיל את התורה אך מפלתם קרובה, ובעזרת השם ירום קרן התורה ולומדיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר