השרה לימור לבנת: החיילות נפגעות מגיוס חרדים

בדיון שנערך היום בוועדה לשוויון בנטל, אמרה השרה לימור לבנת כי שילוב חרדים בצבא גורם לפגיעה בכבודן של החיילות. "כבר היום אנחנו מזהים הרבה יותר מנגיסה במעמדן של הנשים בצה"ל וזה עוד לפני שהחל הגיוס המשמעותי של חרדים לצה"ל" אמרה לבנת (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

הוועדה המיוחדת ל"שוויון בנטל" התכנסה היום (רביעי) לדיון בשאלה האם ניתן לשמור על כבודן של הנשים בצה"ל במידה ואכן הצעת החוק ל"שוויון בנטל" תעבור בקריאה שנייה ושלישית ואלפי חרדים יתגייסו לצה"ל.

בדיון שנערך הבוקר הופיעה השרה לימור לבנת (הליכוד) שלקחה חלק בניסוח הצעת החוק בוועדה הממשלתית בנושא, לדברי לבנת: "דרשתי להיות חלק מוועדת פרי לאחר שהתברר שאין בקרב חברי הוועדה אף לא אישה אחת. בעיני העובדה שבוועדה זו של הכנסת יש רק חברת כנסת אחת, זהו מצב שאינו תקין".

"מבחינתי היעד היה ונשאר לא רק שילובן של נשים בצה"ל אלא גם השמירה על כבודן. כבר היום אנחנו מזהים הרבה יותר מנגיסה במעמדן של הנשים בצה"ל וזה עוד לפני שהחל הגיוס המשמעותי של חרדים לצה"ל".

לבנת הוסיפה כי מבחינתה "כל זמן שאין החלטה להאריך את משך השירות של חיילי ישיבות ההסדר לא נכון להאריך את משך השירות של הנשים בצה"ל".

השרה לימוד לבנת, גיוס חרדים פוגע בכבוד הנשים בצה"ל (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) אמר בדיון, כי: "עם כל הכבוד לשמירת כבודן של הנשים בצה"ל, ראוי לזכור כי חיילי צה"ל פוגעים בכבודן של נשים פלסטינאיות הרבה יותר מאשר הם פוגעים בנשים המשרתות בצבא ולמרות זאת אין חוק בנושא. אם כבר מבקשים לדאוג לכבודם של הנשים בצה"ל נכון לדאוג גם לכבודם של החרדים שמשרתים בצבא".

על הכוונה להכניס בחוק סעיף המיועד להגן על כבודן של הנשים הגיב ח"כ משה גפני (יהדות התורה) שאמר כי "בחברה החרדית, מעמדה וכבודה של האישה גדול יותר מאשר מעמד הניתן לגברים. אין לנו בעיה שהצעת החוק תכיל את החובה לשמור על כבודן של הנשים אך במקביל חייבים להכניס סעיף המתייחס לשמירה על כבודם של החרדים".

עוד הוסיף ח"כ גפני כי "אם הסעיף אומנם יאושר, הרי שתיתכן סיטואציה שבה אישה תחליט לפנות לבג"ץ לאחר שבסיס מסוים בו משרתים חרדים לא נתן לה להיכנס ובג"צ אומנם יחייב את כניסתה וזאת על בסיס אותו סעיף בחוק המחייב לשמור על כבודה".

יו"ר הוועדה ח"כ איילת שקד (הבית היהודי) סיכמה כי להבנתה על כבודן של הנשים בצה"ל יכולים להקפיד ולשמור מפקדי הצבא שיודעים וידעו לפעול בנושא בשום שכל ובשיקול דעת.

כמו כן קבעה יושבת הראש כי בהינתן והוועדה תגיע לשלב ההצבעות על הצעת החוק על הסעיף הרלוונטי, היא תאפשר לחברי הכנסת לבחור בין שלוש חלופות אפשריות כפי שהציעו חברי הכנסת במהלך הדיון, והן: להשאיר את הצעת החוק על פי הנוסח המקורי. להוריד מנוסח ההצעה את המילה כבודן של הנשים ובמקום זאת לכתוב שמירה על מעמדן ושילובן. או להשאיר את הנוסח המקורי ולהוסיף "שמירה על כבוד החיילים החרדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר